Ποιος ήταν ο Πάνος Μυλωνάς;

Πάνος Μυλωνάς

Αυτές της μέρες με την παράδοση (!!!???) των περισσοτέρων τμημάτων της ΝΕΟ Πατρών Κορίνθου, έχει προκαλέσει αίσθηση η ονομασία της σήραγγας στην Ακράτα με το όνομα «Πάνος Μυλωνάς». Δυστυχώς οι περισσότεροι από εμάς δεν ξέρουν την ιστορία αυτού του ονόματος.

Ο Πάνος Μυλωνάς ήταν φοιτητής στο Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών και εργαζόταν παράλληλα ως συντάκτης αυτοκινήτου, όταν έχασε τη ζωή του σε ηλικία 22 ετών σε τροχαίο δυστύχημα, το μεσημέρι της 22ης Μαρτίου 2004, ενώ κατευθυνόταν προς την Πάτρα. Η μητέρα του, Βασιλική, αντί να δεχθεί το γεγονός μοιρολατρικά, αποφάσισε να αντιδράσει με όλες τις δυνάμεις της προκειμένου η χώρα μας να πάψει να διατηρεί τη θλιβερή πρωτιά σε θανάτους από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη.

Έτσι δημιουργήθηκε το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» από την οικογένεια του αδικοχαμένου Πάνου. Ενός νέου με όρεξη για την ζωή που έσβησε πάνω στην άσφαλτο. Ο Πάνος ήταν ο πιο νέος διαπιστευμένος δημοσιογράφος στο WRC και αγαπούσε πάρα πολύ το αυτοκίνητο. Όταν πέρασε στο Πολυτεχνείο, προτίμησε ως δώρο το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης των 4Τροχών.

Το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» κλείνει φέτος εννέα χρόνια από την ίδρυσή του και δέκα από το θάνατο του Πάνου. Θα μπορούσαμε να γράφουμε ατελείωτες προτάσεις για τις ενέργειες που έχει κάνει το Ινστιτούτο, αλλά δεν είναι αυτός ο σκοπός μας. Ίσως κάποια άλλη στιγμή.

Όραμα του Ινστιτούτου είναι ένας κόσμος χωρίς τροχαία δυστυχήματα. Προς την κατεύθυνση αυτήν πρέπει να ενεργοποιηθούν πολίτες και πολιτεία, η οποία πρέπει κατ’ αρχάς να αναθεωρήσει τον τρόπο που δίνονται τα διπλώματα. Στόχος του Ινστιτούτου είναι σε κάθε νομό να υπάρχει ένα τέτοιο κέντρο, ώστε οι οδηγοί, παράλληλα με την εκπαίδευση που κάνουν, να έχουν περάσει ένα τετράωρο σε αυτό το κέντρο, να βιώσουν πως η ζώνη σε συγκρατεί όταν ανατρέπεται ένα αυτοκίνητο, να διαπιστώσουν πώς διαμορφώνεται η απόσταση φρεναρίσματος ανάλογα με την ταχύτητα και την ποιότητα του οδοστρώματος, να δουν τις επιπτώσεις της απόσπασης της προσοχής, αλλά και να μάθουν να οδηγούν περιβαλλοντικά.

Η δράση του Ι.Ο.ΑΣ. με αριθμούς

193 ανθρώπους εκπαιδεύει το Ινστιτούτο κάθε 24 ώρες.

21.417 μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εκπαιδεύτηκαν μέσω του προγράμματος «Κυκλοφορώ με Ασφάλεια» σε 216 σχολεία.

5.576 μαθητές σε 52 γυμνάσια και λύκεια εκπαιδεύτηκαν μέσω του προγράμματος «Κάντο-Σωστά».

214 εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα εκπαιδεύτηκαν με τη χρήση των προσομοιωτών του Ινστιτούτου, όπως επίσης 2.865 εργαζόμενοι και στελέχη από 15 εταιρείες.

650 πρόσκοποι εκπαιδεύτηκαν από 160 χώρες.

300 αφίσες αναρτήθηκαν σε λεωφορεία του ΟΑΣΑ και 200.000 πολίτες έγιναν αποδέκτες του μηνύματος.

90 οχήματα ελέγχθηκαν σε τεχνικό έλεγχο και οι επιβάτες τους ενημερώθηκαν κατά τη διάρκεια της δράσης «PIT Stop για την Οδική Ασφάλεια» στα Μέγαρα.

600.000 έντυπα με θέμα «Οικονομική Κρίση και Οδική Ασφάλεια» διανεμήθηκαν μέσω των αυτοκινητοδρόμων της χώρας.

200 αυτοψίες πραγματοποιήθηκαν, γύρω από 88 σχολικές μονάδες της Αττικής και της Δυτικής Ελλάδας, για τον εντοπισμό των επικίνδυνων σημείων.

Σε 2 πολυπληθείς Δήμους της Αττικής (Αγ. Παρασκευή και Μαρούσι) πραγματοποιήθηκε καθαρισμός πινακίδων.

41.406 πολίτες σε 42 πόλεις εκπαιδεύτηκαν με την Κινητή Μονάδα βιωματικής εκπαίδευσης του Ι.Ο.ΑΣ.