• Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
Δευτέρα, 19 Μαΐου, 2025
  • Login
automotopatras.gr
  • Ειδήσεις
    • Νέα
    • Τοπικά Νέα
    • Νέα Κατασκευαστών
      • Auto
      • Moto
    • Gadget – Τεχνολογία
    • Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας
    • Εκδηλώσεις
      • ΣΥΝΕΔΡΙΑ
      • Εκδηλώσεις
      • P.M.S
      • MOTORWEST 2020
        • MOTORWEST 2019
      • Εκθέσεις – MOTORSHOW
      • Συναντήσεις – Εκδρομές
  • Αγώνες
    • Auto – Αγώνες
      • WRC
      • Formula 1
      • Ακρόπολις
      • Πανελλήνια Πρωταθλήματα
      • Κύπελλα
      • Έπαθλα
      • Drift
      • 4Χ4
      • Historic Rally
      • Διάφοροι Αγώνες
      • ΟΜΑΕ
      • Σ.Ο.Α.Α
      • ΣΑΜΑΕ
      • ΠΑΣΜΑ
    • Moto – Αγώνες
      • MotoGP
      • Πανελλήνια Πρωταθλήματα
      • Διάφοροι Αγώνες
      • ΑΜΟΤΟΕ
    • KART
      • Πανελλήνιο Πρωτάθλημα
      • Έπαθλα Kart
      • Διάφοροι Αγώνες Kart
      • PICK
    • Dragster – Drag Day
    • Track Days
    • Διάφορα
  • Λοιπές Κατηγορίες
    • Blast from the Past
    • Πρέπει να το δείς
    • ΣΚΕΨΕΙΣ
      • Θα γίνω λίγο κακός
      • Beauties and the Beasts
      • Γυναικεία Ματιά
  • Automotive Gossip
    • Παρουσιάσεις – Συνεντεύξεις
    • “Στα υπόγεια”
    • Κους-Κους
    • Όποιος νύχτα…”πατεί”
  • ESP OFF – TV SHOW
  • P.M.S
No Result
View All Result
automotopatras.gr
No Result
View All Result
Home Αγώνες Auto - Αγώνες Formula 1

Όταν ο Bernie Ecclestone οδηγούσε

Chris by Chris
Μάι 21, 2016
in Formula 1, Vintage
0 0
0
0
SHARES
53
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Το όνομά του είναι συνυφασμένο με την ίδια τη φύση της Formula 1…και πως θα μπορούσε να μην είναι άλλωστε;

Εδώ και 5 δεκαετίες, ο Bernie Ecclestone διαφεντεύει τις τύχες της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ”κόβοντας και ράβοντας” το ”κοστούμι” του sport.

Πόσοι γνωρίζουν όμως ότι ο κραταιός διοικητικός παράγων δοκίμασε κάποτε να βιώσει ένα Grand Prix από τη θέση του αγωνιζόμενου;

Λίγοι έως ελάχιστοι…και κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, όχι άδικα.

Στις αρχές των ’50s όμως, ο πολυμήχανος νεαρός Bernard Charles Ecclestone δήλωνε πέρα από πωλητής μοτοσυκλετών και οδηγός αγώνων.

Το ”μικρόβιο” της ταχύτητας ασκήθηκε αρχικά στους 2 τροχούς, σύντομα όμως μετέβη στους 4, συμμετέχοντας σε αγώνες μονοθεσίων με κινητήρες 500cc – σε ένα θεσμό προπομπό της Formula 3.

Ο φέρελπις Βρετανός αποτελούσε σύντομα μια γνώριμη φιγούρα στις πίστες της Γηραιάς Αλβιώνας, ιδιαίτερα στο Brands Hatch, circuit που βρισκόταν πολύ κοντά στο κέντρο των επιχειρηματικών του δραστηριοτήτων.

Bernie Cooper F3 1952

Στο τιμόνι του ”ταπεινού” Cooper Mk V είχε σποραδικές αξιόλογες εμφανίσεις, ένα ατύχημα όμως στο Brands Hatch το 1953 τον απομάκρυνε σταδιακά από τους αγώνες – οι εμφανίσεις ήταν πλέον περιστασιακές, μέχρι να αποσυρθεί εντελώς το 1956.

Το αγωνιστικό δαιμόνιο βέβαια δεν εξέλειψε, θα συνδυαζόταν όμως με το επιχειρηματικό, ώστε να αποφέρει τη λέξη που αναδείχθηκε σε σκοπό της ζωής του: το κέρδος.

Το 1957 ήρθε σε επαφή με τον ταλαντούχο συμπατριώτη του Stuart Lewis-Evans, έναν παλιό συναθλητή του στις μικρές κατηγορίες και οδηγό της Connaught στη Formula 1 εκείνη τη σεζόν και ανέλαβε την εκπροσώπησή του.

Παράλληλα, εκμεταλλευόμενος τη δυσχερή οικονομική κατάσταση της Connaught, αγόρασε σε χαμηλό αντίτιμο 2 μονοθέσιά της και δήλωσε το παρόν σαν ιδιωτική συμμετοχή στο μη πρωταθληματικό αγώνα της Νέας Ζηλανδίας στις αρχές του 1958.

Ο Lewis-Evans και ο έτερος οδηγός της Connaught, Roy Salvadori βρέθηκαν στα 2 cockpit, τα αποτελέσματα όμως ήταν πενιχρά και έτσι ο στόχος του Ecclestone να μεταπωλήσει τα μονοθέσια μετά τον αγώνα απέβη άκαρπος.

Bernie Monaco 1958 1

Ο στόχος της μεταπώλησης – ή καλύτερα, ”ξεφορτώματος” – των 2 ξεπερασμένων μονοθεσίων οδήγησε τον Ecclestone στο να τα κατεβάσει σε διάφορους, πρωταθληματικούς και μη, αγώνες.

Στο Monaco το 1958 όμως, εμφανώς δυσαρεστημένος από το μηδαμινό ενδιαφέρον για την εξαγορά τους, αποφάσισε να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι τι ακριβώς συνέβαινε.

Έτσι βρέθηκε στο τιμόνι του ενός μονοθεσίου, δηλώνοντας εαυτόν σαν οδηγό.

Ακριβολογώντας, μπορούμε να πούμε ότι επιχείρησε ανεπιτυχώς να προκριθεί στον αγώνα.

Με βάση όμως το χρόνο που σημείωσε, μάλλον έκανε μια…ήσυχη απογευματινή βόλτα στους δρόμους του Πριγκιπάτου.

Δήλωσε συμμετοχή σαν εφεδρικός οδηγός και στον εντός έδρας αγώνα του Silverstone, αλλά εδώ η…βόλτα μάλλον κρίθηκε αχρείαστη και δεν πραγματοποιήθηκε.

Έτσι λοιπόν, το κεφάλαιο ”οδηγός αγώνων” έκλεισε οριστικά και αμετάκλητα.

Bernie Monaco 1958 2

Στο τέλος του 1958 φάνηκε να κλείνει οριστικά η οποιαδήποτε ενασχόληση του Ecclestone με τους αγώνες.

Αιτία για την αποχώρηση από τα paddocks ήταν ο θάνατος του πελάτη και φίλου του, Stuart Lewis-Evans.

Λίγα χρόνια αργότερα βέβαια, συνδέθηκε φιλικά με μεσολαβητή τον Salvadori με τον ιδιαίτερα ταλαντούχο Jochen Rindt, αναλαμβάνοντας για άλλη μια φορά καθήκοντα manager.

Κι αν και για δεύτερη φορά είδε να πεθαίνει ένας φίλος του (στις κατατακτήριες της Monza το 1970), αυτή τη φορά δεν κοίταξε πίσω: το 1972 αγόρασε τη Brabham και φρόντισε έκτοτε να συνδέσει το όνομά του ανεξίτηλα με την πορεία που έλαβε η Formula 1.

Πηγή

ShareTweetShare
Previous Post

Χαμός σε ενιαίο με Nissan Micra… ( VIDEO)

Next Post

ΦΩΤΟ : 38ο Ράλλυ Αχαιός – Loux Cola by photorallypress

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ετικέτες

2017 2018 Dirt Games drift EKO RACING FIA HTTC IAME Karting kartmania Motor Festival Patra rotax Rotax Max Challenge Seajets Skarta Ekato Start Line ΑΟΛΑΠ ΑΟΠ ΑΣΜΑ Ανάβαση Πιτίτσας Αναβολή Αποτελέsmατα Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α. ΕΠΑ Εκλογές Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής Ενιαίο Καρτόδρομο Λέσχη 4χ4 Πάτρας Μέγαρα ΟΜΑΕ Πάνω από τα όρια Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Πρωτάθλημα Πρόγραμμα Ράλλυ Ράλλυ Ακρόπολις ΣΟΑΑ Στράτος Φωτεινέλης Συμμετοχές ΦΙΛΜΠΑ αποτελέσματα
Π. Π. Drift 2025: Οι Χαντζαράς, Καρβέλης και Χιώτης νικητές σε D1, D2 και D3 αντίστοιχα στον Μαραθώνα

Π. Π. Drift 2025: Οι Χαντζαράς, Καρβέλης και Χιώτης νικητές σε D1, D2 και D3 αντίστοιχα στον Μαραθώνα

Μάι 14, 2025
Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Drift 2025: Υπερθέαμα την πρώτη μέρα της μάχης του Μαραθώνα

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Drift 2025: Υπερθέαμα την πρώτη μέρα της μάχης του Μαραθώνα

Μάι 10, 2025
Πλημυρίζει και πάλι η Ελλάδα με Ferrari από το Club “Passione Rossa”

Πλημυρίζει και πάλι η Ελλάδα με Ferrari από το Club “Passione Rossa”

Μάι 9, 2025
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap

© 2021 Automotopatras - Developed and Designed by Pantelis Sarras.

No Result
View All Result
  • Ειδήσεις
    • Νέα
    • Τοπικά Νέα
    • Νέα Κατασκευαστών
      • Auto
      • Moto
    • Gadget – Τεχνολογία
    • Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας
    • Εκδηλώσεις
      • ΣΥΝΕΔΡΙΑ
      • Εκδηλώσεις
      • P.M.S
      • MOTORWEST 2020
      • Εκθέσεις – MOTORSHOW
      • Συναντήσεις – Εκδρομές
  • Αγώνες
    • Auto – Αγώνες
      • WRC
      • Formula 1
      • Ακρόπολις
      • Πανελλήνια Πρωταθλήματα
      • Κύπελλα
      • Έπαθλα
      • Drift
      • 4Χ4
      • Historic Rally
      • Διάφοροι Αγώνες
      • ΟΜΑΕ
      • Σ.Ο.Α.Α
      • ΣΑΜΑΕ
      • ΠΑΣΜΑ
    • Moto – Αγώνες
      • MotoGP
      • Πανελλήνια Πρωταθλήματα
      • Διάφοροι Αγώνες
      • ΑΜΟΤΟΕ
    • KART
      • Πανελλήνιο Πρωτάθλημα
      • Έπαθλα Kart
      • Διάφοροι Αγώνες Kart
      • PICK
    • Dragster – Drag Day
    • Track Days
    • Διάφορα
  • Λοιπές Κατηγορίες
    • Blast from the Past
    • Πρέπει να το δείς
    • ΣΚΕΨΕΙΣ
      • Θα γίνω λίγο κακός
      • Beauties and the Beasts
      • Γυναικεία Ματιά
  • Automotive Gossip
    • Παρουσιάσεις – Συνεντεύξεις
    • “Στα υπόγεια”
    • Κους-Κους
    • Όποιος νύχτα…”πατεί”
  • ESP OFF – TV SHOW
  • P.M.S

© 2021 Automotopatras - Developed and Designed by Pantelis Sarras.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In