Θέαμα και γκάζια στην Ριτσώνα από τους «μαχητές» οδηγούς

Από τα «κόλπα» του καιρού χαρακτηρίστηκε η πρώτη Ανάβαση του Πρωταθλήματος του 2016. Η παραδοσιακή Ανάβαση Ριτσώνας άνοιξε και φέτος τον χορό με τις 117 συμμετοχές να δίνουν χαρακτήρα πανηγυρικό πριν την εκκίνηση.

Ο αγώνας διεξήχθη από το Αγωνιστικό Σωματείο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (Α.Σ.Μ.Α.), έχοντας την υποστήριξη του Δημοτικού Οργανισμού Αθλητισμού Πολιτισμού Περιβάλλοντος Χαλκίδας (Δ.Ο.Α.Π.ΠΕ.Χ.), με το πρώτο σκέλος να μεταδίδεται ζωντανά από το STAR Κεντρικής Ελλάδας. Τα δοκιμαστικά πραγματοποιήθηκαν κάτω από εξαιρετικές καιρικές συνθήκες αφού ο ήλιος έδωσε δυναμικό παρόν δίνοντας και την ευκαιρία σε αρκετούς θεατές να παρακολουθήσουν τις δοκιμές. Την πολύ καλή μέρα χάλασαν οι αρκετές καθυστερήσεις αφού μηχανικές βλάβες αλλά και έξοδοι δημιούργησαν έντονο πονοκέφαλο στην διοργάνωση με τον Αλυτάρχη του Αγώνα να κάνει ότι μπορεί ως επικεφαλής ενός καλοκουρδισμένου μηχανισμού. Πραγματικά η προσπάθεια ήταν αξιόλογη.

Την Κυριακή δυστυχώς το σκηνικό άλλαξε ριζικά με τον καιρό λίγο μετά την εκκίνηση να αρχίζει να μουσκεύει οδόστρωμα και ενθουσιασμό. Εναλλαγές ήλιου και ψιλόβροχου έκαναν τις ομάδες να μην ξέρουν τι ρυθμίσεις να διαλέξουν για τους οδηγούς τους κάτι που αποδείχθηκε πολύ σημαντικό για την εξέλιξη του Αγώνα. Παρά τη βροχή η πλειοψηφία των θεατών δεν εγκατέλειψε τις θέσεις του μέχρι το τέλος του αγώνα κάτι που απέδειξε την δίψα για θέαμα.

Στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι ξεκινώντας από την Ομάδας Ν ο Χρήστος Βλάχος με Peugeot 106 S16, ήταν εντυπωσιακός όλο το διήμερο οδηγώντας εκπληκτικά σε στεγνό και βρεγμένο, κάνοντας τον καλύτερο χρόνο. Δυστυχώς όμως, οι αγωνοδίκες έκριναν πως ο Βολιώτης οδηγός έπρεπε να τεθεί εκτός αγώνα, από παραβίαση στην καλωδίωση του αυτοκινήτου. Συνεπώς, την νίκη της κατηγορίας πήρε ο Δημήτρης Πολατσίδης (Peugeot 106 S16), επικρατώντας του Νίκου Κομνού (Peugeot 106 S16) με διαφορά μικρότερη του ενός δευτερολέπτου. Τα «μικρά» της Ν εκμεταλλεύτηκαν τις καλύτερες συνθήκες οδοστρώματος που συνάντησαν στο δεύτερο σκέλος, αφού το βρεγμένο οδόστρωμα περιόρισε τον Κωνσταντίνο Κάκο (Mitsubishi Lancer Evo IX) στην τρίτη θέση της ομάδας.

Στο βάθρο της Ομάδας Ν έως 2 Λίτρα, εκτός από τους Πολατσίδη και Κομνό ανέβηκε και ο Διονύσης Γιαννούλης (Peugeot 106 S16), τερματίζοντας τρίτος. Άτυχος στάθηκε ο περσινός πρωταθλητής της Ν έως 2000, Νίκος Ντούρας (Peugeot 206 RC), που είχε μια αρκετά άσχημη έξοδο τραυματίζοντας σημαντικά το 206.

Στην κλάση της Ν2 τα προγνωστικά δικαιώθηκαν για την «μάχη» που είχαν προβλέψει. Μεγάλος νικητής ο Δημήτρης Πολατσίδης (PEUGEOT 106 S16), αφήνοντας πίσω του τους Νικόλαο Κόμνο και Διονύση Γιαννούλη με ίδιο αυτοκίνητο στην δεύτερη και τρίτη θέση.

Στην κλάση της  Ν3 ο Γιάννης Φωτεινέλης (HONDA CIVIC TYPE R) κέρδισε την κλάση αφήνοντας στην δεύτερη θέση τον Αντώνη Δραγώνα με ίδιο αμάξι.

Ο Κωνσταντίνος Κάκος (MITSUBISHI LANCER EVO IX) επικράτησε στην κλάση της Ν4, με τον Αργυρίου Γιώργος (MITSUBISHI LANCER EVO IX) να τερματίζει δεύτερος και τον Ποτουρίδη Ιωάννη (SUBARU IMPEZA) τρίτο.

Στην Ομάδα Α, ταχύτερος ήταν ο Σπύρος Βοργιάς με το Peugeot 106 S16, που παραδοσιακά θριαμβεύει στη Ριτσώνα, αποσπώντας δίκαια το χειροκρότημα των θεατών, οδηγώντας εκπληκτικά γρήγορα. Ο πρωταθλητής των τελευταίων ετών στην Ομάδα Α, Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort WRC) έχασε πολύτιμο χρόνο στο πρώτο ανέβασμα λόγω της βροχόπτωσης, αλλά εν συνεχεία ανέκαμψε και πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο στο δεύτερο σκέλος, αναρριχήθηκε στη δεύτερη θέση της Α. Ο Βαγγέλης Τσιούρης (Peugeot 106 S16), τερμάτισε στην τρίτη θέση της Α και συνάμα στη δεύτερη της δίλιτρης Α. O πάντοτε ταχύς, Βασίλης Μπάτζανος (Peugeot 106 Rallye) ολοκλήρωσε στην τρίτη θέση της Α έως 2 Λίτρα. Θύμα της απότομης εναλλαγής του καιρού έπεσε ο Κώστας Παπαχρήστος (Citroen Saxo VTS) που έκανε λάθος επιλογή ελαστικών στο πρώτο σκέλος, χάνοντας έτσι πολύτιμο χρόνο και μαζί κάθε ελπίδα για τη νίκη στην Α έως 2 Λίτρα.

Στην κλάση Α5 ο Βασίλης Μπάτζανος με PEUGEOT 106 RALLYE ήταν σταθερά πρώτος όλο το διήμερο, αφήνοντας τον Χρήστο Ατζέμη με ίδιο αυτοκίνητο στην δεύτερη θέση και τον Γιώργο Δήμου με VW POLO 16V στην τρίτη.

Ο Σπύρος Βοργιάς με PEUGEOT 106 S16 όπως είναι φυσικό κατέκτησε και την πρώτη θέση στην κλάση Α6 σημειώνοντας και τις δυο φορές το ταχύτερο πέρασμα. Στην δεύτερη και τρίτη θέση τερμάτισαν οι Βαγγέλης Τσιούρης και Σταύρος Κρέτσας με CITROEN SAXO.

Στην κλάση της Α7 ο Γιώργος Αναδιώτης με RENAULT CLIO SPORT ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, αφήνοντας στην δεύτερη θέση στον Νίκο Τσέρτο με HONDA CIVIC TYPE R. Στο τρίτο σκαλί βρέθηκε ο Σταύρος Χατούπης με το πρωτοεμφανιζόμενο OPEL CORSA B KIT CAR παρά την λάθος επιλογή ελαστικών στο πρώτο μισό του αγώνα, ανακάμπτοντας όμως στο δεύτερο πέρασμα, αφήνοντας πολύ καλές εντυπώσεις με υποσχέσεις για το μέλλον..

Ο Γιώργος Κεχαγιάς (FORD SIERRA RS500) κατέλαβε την πρώτη θέση στην ομάδα E με τους Διονύση Τροβά (BMW M3) και Παναγιώτη Ευθυμίου (BMW M3 DTM) να συμπληρώνουν το βάθρο.

Στην ομάδα E έως 2 λίτρα ο Παντελής Βασιλειάδης (CITROEN AX) ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου χωρίς πολλές αμφισβητήσεις καθώς ‘Επαιζε εντός έδρας». Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου βρέθηκε ο Δημήτρης Τσούργιανης (VW GOLF 3), με τον Δημήτρη Λουκά (CITROEN AX) του να ανεβαίνει στο τρίτο σκαλί του βάθρου.

Νίκη για τον «τοπικό ήρωα» Παντελή Βασιλειάδη (CITROEN AX) στην κλάση της Ε/10 ο οποίος κινήθηκε στους γνωστούς γρήγορους ρυθμούς. Στην δεύτερη θέση πίσω του ο Δημήτρης Λουκάς (CITROEN AX) επίσης. Τρίτος ο Καρπερός Δημήτρης (TOYOTA STARLET).

Η  Ε/11 είχε νικητή τον Δημήτρη Τσούργιανη (VW GOLF 3) με τους Παναγιώτη Σαμαρά (OPEL ASCONA) και Διονύση Ρηγόπουλο (OPEL KADETT) να καταλαμβάνουν την δεύτερη και τρίτη θέση.

Νικητής και στην κλάση Ε/12 ο Γιώργος Κεχαγιάς (FORD SIERRA RS500). Την τριάδα συμπλήρωσαν οι Διονύσης Τροβάς (BMW M3) και Παναγιώτης Ευθυμίου (BMW M3 DTM).

 

Στην Formula Saloon Turbo η μάχη για την κλάση αλλά και για την άτυπη γενική ανάμεσα στην εμπειρία και την νιότη έληξε υπέρ της εμπειρίας. Ο έμπειρος Νικόλας Περατινός (FORD ESCORT COSWORTH) έδειξε ότι το λέει η καρδιά του κερδίζοντας τον «νέο» Παναγιώτη Κύρκο (MITSUBISHI LANCER VIII) αν και η διαφορά τους ήταν μόλις 0,79 δευτερολέπτα, Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Κωνσταντίνος Λαζαρίδης (MITSUBISHI LANCER VIII) που ξεσήκωσε το βουνό με τα περάσματά του.

Για την Formula Saloon Turbo 2 ο Αντώνης Σταφυλοπάτης (OPEL ASTRA OPC ) ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος του διημέρου κατακτώντας την πρώτη θέση σε βάθρο και εντυπώσεις. Το OPEL έκλεψε τα βλέμματα με το νέο του look. Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο Κωνσταντίνος Ζυγογγιάνης (AUDI A3) και τρίτος ο πρωτοεμφανιζόμενος Δημήτρης Μάμαλης με SEAT IBIZA.

Στην Ομάδα των Iστορικών νικητής δεν θα μπορούσε να είναι άλλος εκτός από τον Γιώργο Κατσαρό (FORD ESCORT RS 1.600), τερματίζοντας παράλληλα πρώτος και στην κατηγορία 1,2,3,4 και στην κατηγορία 1,2. Στην δεύτερη θέση της γενικής, στην δεύτερη της κατηγορίας 1,2,3,4,της κατηγορίας 1,2, στην πρώτη θέση της κατηγορίας 4 και της κλάσης ιστορικών αυτοκινήτων 2.000cc τερμάτισε ο ταχύτατος όλο το διήμερο Γιάννης Καλαιτζιάν (FIAT RITMO 130 TC). Στην τρίτη θέση γενικής και στην τρίτη της κατηγορίας 1,2,3,4,  ο Κωνσταντίνος Γεωργακόπουλος (MAZDA 323 GTX 4WD). Στην κατηγορία 3 των ιστορικών ο Λυμπέρης Παπάζογλου (ALFA ROMEO ALFASUD TI) πέτυχε τον καλύτερο χρόνο κερδίζοντας έτσι την πρώτη θέση.

ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ

1ο ΣΚΕΛΟΣ ΑΓΩΝΑ

2ο ΣΚΕΛΟΣ ΑΓΩΝΑ

1ο ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΟ

2ο ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΟ

ΦΩΤΟ : photorallypress.gr , automotopatras.gr