Το Baku δεν είναι και ό,τι πιο ασφαλές και μας πάει πολλά χρόνια πίσω σε αυτόν τον τομέα είπε ο Jenson Button όταν του ζητήθηκε να σχολιάσει τη διαδρομή του αγώνα.
Λίγο πριν ξεκινήσουν τα ελεύθερα δοκιμαστικά ο Βρετανός ανέλυσε σημείο προς σημείο την πίστα (σιρκουί επί της ουσίας) και εξέφρασε τις ανησυχίες του, σημειώνοντας πως σε πολλά σημεία δεν υπάρχει «οδός διαφυγής» αν κάποιος οδηγός χάσει τον έλεγχο του μονοθεσίου.
Με δεδομένο μάλιστα πως το Baku είναι το πιο γρήγορο από τα σιρκουί δρόμου που περιλαμβάνονται στο καλαντάρι της F1, o Button φαίνεται να είναι αρκετά ανήσυχος.
Οι στροφές 8,9 και 10 μέσα στην παλιά πόλη θέλουν ιδιαίτερη προσοχή είπε ο Button γιατί ο δρόμος στενεύει πολύ για τα δεδομένα της ταχύτητας με την οποία θα κινούνται τα μονοθέσια, όπως ιδιαίτερη προσοχή θέλουν και τα σημεία που έρχεσαι με μεγάλη ταχύτητα και φρενάρεις δυνατά γιατί δεν υπάρχει χώρος διαφυγής.
Η διαδρομή γύρω από το κάστρο είναι μια καλή τουριστική ατραξιόν αλλά δεν είναι για αγώνα. Δουλεύουμε όλο το χρόνο για να έχουμε όσο το δυνατό καλύτερους όρους ασφάλειας για τους οδηγούς και ερχόμαστε εδώ για να έχουμε στροφές όπως η 3, η 7 και η 14. Ειδικά στη στροφή 7 είπε ο Button υπάρχουν απλά μπαριέρες και μετά ένα κτίριο. Είναι κρίμα, συμπλήρωσε.
Ερωτηθείς αν υπάρχει κάποιο αποδεκτό επίπεδο ασφαλείας είπε πώς ελπίζει να έχουν γίνει δοκιμές. Το Μονακό – μια και μιλάμε για σιρκουί πόλης- έχει αρκετές εξόδους διαφυγής, όμως εδώ οι ταχύτητες είναι πολύ μεγαλύτερες και οι… εναλλακτικές αν γίνει μια στραβή δεν είναι και πολλές. Ας ελπίζουμε, κατέληξε, πως όλα θα πάνε καλά και όλοι θα φύγουμε ευχαριστημένοι από το Baku.
Αν με ρωτήσετε γιατί τα λέω αυτά εδώ και όχι στον υπεύθυνο ασφαλείας της F1, είπε ο Βρετανός, είναι γιατί δεν είχα την ευκαιρία να μιλήσω με τον Charlie. Σε κάθε περίπτωση, είπε, τώρα δεν μπορεί να αλλάξει κάτι…
Aνάλογες ανησυχίες με τον Βutton εξέφρασε και ο Nico Rosberg.Υπάρχουν μερικές στροφές είπε, που δεν είναι και ό,τι το καλύτερο. Για παράδειγμα στην 14 έρχεσαι από μια κατηφόρα με πολλά χιλιόμετρα και έχεις απέναντί σου έναν τοίχο… Με ανησυχεί και η στροφή 3 αλλά και η είσοδος στα πιτ όπως είναι διαμορφωμένη, η οποία έχει ένα chicane ακριβώς πριν ενεργοποιηθεί ο περιοριστής ταχύτητας.