GP Κίνας ελεύθερες δοκιμές : Ταχύτερος ο Ράικονεν , πρωταγωνιστές τα ελαστικά.

Με αίθριο καιρό, θερμοκρασία αέρα στους 25 βαθμούς Κελσίου και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 43 βαθμούς Κελσίου υποδέχτηκε σήμερα ομάδες και οδηγούς το Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο της Σαγκάη.

Η πρώτη περίοδος δοκιμών έκρυβε προβλήματα για το Felipe Massa που έχασε τον έλεγχο στη στροφή 6 πριν ακόμη συμπληρώσει γρήγορο γύρο. Ο Βραζιλιάνος είχε κλατάρισμα στο πίσω αριστερά ελαστικό. Κατάφερε να επιστρέψει στα πιτ και όταν βγήκε ξανά στην πίστα μετά από μισή ώρα έπαθε ακριβώς το ίδιο, στο ίδιο σημείο. Η περίοδος διεκόπη για να καθαριστεί η πίστα από τα θραύσματα και οι Williams σταμάτησαν αμφότερες καθώς οι μηχανικοί της Βρετανικής ομάδας εξετάζουν το θέμα. Προφανώς αν δεν το λύσουν δε θα εμφανιστούν ξανά στην πίστα οι Massa και Bottas.

Από την Pirelli είπαν ότι το πρόβλημα συνδέεται με απώλεια πίεσης του ελαστικού ενώ από τη Williams έχουμε επικεντρώσει την προσοχή τους στη ζάντα. Παρότι το σχήμα της δεν έχει αλλάξει, έχει αλλάξει η διαμόρφωση του αεραγωγού των φρένων. Μένει να μάθουμε τι ακριβώς συνέβη. Πρόβλημα πάντως με το πίσω αριστερό ελαστικό είχε και ο Kevin Magnussen όμως σύμφωνα με τους μηχανικούς της Renault αυτό προκλήθηκε από κατάρρευση της ανάρτησης.

magnussen-China16-a640

Η αστοχία της Renault προκάλεσε διακοπή της περιόδου και όταν αυτή ξανάρχισε απέμεναν 7 λεπτά στα οποία οι οδηγοί της Mercedes με τη μαλακή γόμα έκαναν αλλεπάλληλες προσπάθειες γρήγορων γύρων. Ταχύτερος αποδείχτηκε ο Rosberg που γύρισε όμως αργά στα πιτ μένει να δούμε αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στην υβριδική μηχανή της Mercedes.

Ο Hamilton από την πλευρά του φάνηκε να μην έχει βρει το σετάρισμα που θέλει στην W07έτσι δεν απέφυγε μερικά θεαματικά μπλοκαρίσματα, τετακέ και στιγμιαίες εξόδους από την πίστα. Ο Esteban Gutierrez δε μπόρεσε να σημειώσει χρόνο για λογαριασμό της Haas καθώς το μονοθέσιο του είχε πρόβλημα στα ηλεκτρικά.

Συνολικά οι χρόνοι της 1η περιόδου ελεύθερων δοκιμών στο Κινέζικο GP ήταν:

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 Nico Rosberg Mercedes 1:38.037 1:38.037 16
2 Lewis Hamilton Mercedes 1:38.183 +0.146 16
3 Sebastian Vettel Ferrari 1:38.665 +0.628 12
4 Daniel Ricciardo Red Bull Racing 1:39.061 +1.024 13
5 Kimi Raikkonen Ferrari 1:39.155 +1.118 11
6 Daniil Kvyat Red Bull Racing 1:39.625 +1.588 14
7 Carlos Sainz Jr. Toro Rosso 1:39.676 +1.639 12
8 Jenson Button McLaren 1:39.974 +1.937 11
9 Nico Hulkenberg Force India 1:40.169 +2.132 13
10 Max Verstappen Toro Rosso 1:40.232 +2.195 13
11 Sergio Perez Force India 1:40.347 +2.310 15
12 Fernando Alonso McLaren 1:40.538 +2.501 11
13 Valtteri Bottas Williams 1:40.828 +2.791 10
14 Romain Grosjean Haas F1 Team 1:41.358 +3.321 9
15 Marcus Ericsson Sauber 1:41.393 +3.356 18
16 Rio Haryanto Manor Racing 1:41.614 +3.577 20
17 Jolyon Palmer RenaultF1Team 1:41.816 +3.779 16
18 Pascal Wehrlein Manor Racing 1:42.908 +4.871 14
19 Felipe Nasr Sauber 1:42.980 +4.943 8
20 Kevin Magnussen RenaultF1Team 6
21 Esteban Gutierrez Haas F1 Team 2
22 Felipe Massa Williams 4

Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών οι Ferrari έβαλαν την πολύ μαλακή γόμα λίγο πριν το φινάλε και σημείωσαν τους ταχύτερους χρόνους της ημέρας. Ταχύτερος όλων ο Kimi Raikkonen. Ο Iceman ήταν ο μόνος που κατάφερε να σπάσει το φράγμα του 1:37. Οι Rosberg και Hamilton ακολουθούσαν με μικρή σχετικά διαφορά – σημειωτέον ότι και οι Mercedes σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο τους με τη πολύ μαλακή γόμα. Οι Ferrari έδειξαν σταθερές με τη μέση και τη μαλακή γόμα και γρήγορες με την πολύ μαλακή γόμα. Μένει να δούμε αν θα μπορέσουν και αύριο στις κατατακτήριες δοκιμές (10:00 ώρα Ελλάδος) να υποσκελίσουν τις Mercedes θέτοντας τις βάσεις για την πρώτη τους φετινή νίκη.

Τα προβλήματα συνεχίστηκαν για τον Gutierrez που είδε τα πίσω φρένα της Haas να πιάνουν φωτιά στην προσπάθειά του να σημειώσει χρόνο. Ο Μεξικάνος είναι ο πιο αργός εκ των 21 οδηγών που συμμετείχαν στο FP2. Εκτός έμεινε ο Magnussenκαθώς οι μηχανικοί της εταιρείας έψαχναν να βρουν τι ακριβώς συνέβη στην πίσω ανάρτηση. Αντίθετα στη Williams έλυσαν το θέμα και οι Massa/Bottas συμμετείχαν στη 2η περίοδο. Από την Pirelli αποσαφηνίστηκε πως σε καμία από τις δυο περιπτώσεις (Massa/Magnussen) δεν υπήρχε θέμα με τα ελαστικά.

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 Kimi Raikkonen Ferrari 1:36.896 35
2 Sebastian Vettel Ferrari 1:37.005 +0.109 33
3 Nico Rosberg Mercedes 1:37.133 +0.237 33
4 Lewis Hamilton Mercedes 1:37.329 +0.433 33
5 Daniel Ricciardo Red Bull Racing 1:38.143 +1.247 31
6 Max Verstappen Toro Rosso 1:38.268 +1.372 28
7 Nico Hulkenberg Force India 1:38.527 +1.631 31
8 Carlos Sainz Jr. Toro Rosso 1:38.542 +1.646 32
9 Sergio Perez Force India 1:38.569 +1.673 31
10 Valtteri Bottas Williams 1:38.723 +1.827 34
11 Fernando Alonso McLaren 1:38.728 +1.832 31
12 Jenson Button McLaren 1:38.828 +1.932 28
13 Daniil Kvyat Red Bull Racing 1:39.178 +2.282 31
14 Felipe Massa Williams 1:39.214 +2.318 34
15 Jolyon Palmer Renault F1 Team 1:39.774 +2.878 32
16 Romain Grosjean Haas F1 Team 1:39.890 +2.994 22
17 Pascal Wehrlein Manor Racing 1:39.941 +3.045 36
18 Marcus Ericsson Sauber 1:39.979 +3.083 35
19 Rio Haryanto Manor Racing 1:40.550 +3.654 33
20 Felipe Nasr Sauber 1:41.066 +4.170 32
21 Esteban Gutierrez Haas F1 Team 1:42.954 +6.058 4

 

Πηγή