Graham Stoker (Αναπληρωτής Πρόεδρος FIA) : Οι αγώνες πρέπει να επιστρέψουν στην ενεργό δράση

Την στιγμή που το Παγκόσμιο Motorsport περνάει ίσως την χειρότερη κρίση στην ιστορία του, με τα αγωνιστικά ημερολόγια να έχουν αποδεκατιστεί από αγώνες, οι νότες αισιοδοξίας δεν φαίνονται ούτε καν στο τέλος του τούνελ. Ο αναπληρωτής πρόεδρος της FIA Sport Graham Stoker αναφέρει πως η FIA, οι Ομοσπονδίες και οι Promoter , θα πρέπει με αίσθημα ευθύνης να επαναφέρουν τους Αγώνες στις πίστες, όταν κοπάσει η υγειονομική κρίση.

Ακολουθεί η αναλυτική συνέντευξη του κ. Sroker που αναρτήθηκε στο επίσημο site της FIA, σε ελεύθερη μετάφραση.

 

Έχουμε δει μια πλήρη απραξία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε πολλές χώρες. Πόσο σοβαρός πιστεύετε ότι θα έχει ο αντίκτυπος στο μηχανοκίνητο άθλημα και συγκεκριμένα πόσο δύσκολο θα είναι οι ερχόμενοι μήνες για τις εθνικές αθλητικές Ομοσπονδίες (ASN);

Είναι πολύ δύσκολο να προβλεφθεί κάτι, καθώς η κατάσταση είναι εξαιρετικά ασταθής, αλλά αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι από οικονομική άποψη δεν είναι εύκολο για κανέναν. Στο ανώτερο επίπεδο υπάρχουν κατασκευαστές των οποίων τα εργοστάσια είναι κλειστά και
των οποίων οι πωλήσεις δέχονται εμφανώς ένα τεράστιο χτύπημα. Όταν επαναλειτουργήσουν μετά την πανδημία, προτεραιότητά τους θα είναι να ξαναρχίσουν την κατασκευή, να πουλήσουν αυτοκίνητα και να διαχειριστούν το κόστος της όλης κατάστασης. Αυτό θα μπορούσε να έχει μια σειρά επιπτώσεων και ένα από αυτά μπορεί να είναι το μηχανοκίνητο σπορ. Έτσι, κατά τη γνώμη μου, θα μπορούσαμε να εξετάσουμε την επανεκκίνηση του μηχανοκίνητου αθλητισμού από τη βάση. Το “Grassroots” ήταν πάντα η ψυχή του ανταγωνισμού και πρέπει να επανασυνδεθούμε με αυτό, αποδεικνύοντας παράλληλα ότι το άθλημα έχει σημαντική θέση στη σύγχρονη κοινωνία. Νομίζω ότι θα είναι ζωτικής σημασίας για την αποκατάσταση της αίσθησης της κανονικότητας προτού αρχίσουμε να προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε χρήματα χορηγίας και παρόμοια. Αν διαβάσετε την ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, υπάρχουν μαθήματα που πρέπει να μάθετε. Αν κοιτάξετε τι συνέβη μετά τους παγκόσμιους πολέμους, η επανεμφάνιση του μηχανοκίνητου αθλητισμού οδήγησε σε μια λαϊκή επιθυμία για ανταγωνισμό και νομίζω ότι αυτό θα συνέβαινε και πάλι. Από την άποψη αυτή, οι Ομοσπονδίες μας είναι εξαιρετικά σημαντικές. Είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε ό, τι μπορούμε για να βοηθήσουμε αυτούς τους ASN σε αυτή τη δύσκολη περίοδο.

Τι είδους δομές υποστήριξης σκέφτεστε;

Η FIA και πολλά ASN λειτουργούν με βάση τα αποθέματα τουλάχιστον ενός έτους, αλλά όταν μιλάτε για 145 ASN, αυτό δεν ισχύει για πολλά από αυτά. Υπό αυτό το πρίσμα, νομίζω ότι πρέπει να είμαστε ευέλικτοι με την Επιτροπή Χρηματοδότησης Αθλητισμού και το Ταμείο Καινοτομίας. Πρέπει να εξετάσουμε τη διαμόρφωση ενός πακέτου διάσωσης και τους μηχανισμούς που συνοδεύουν αυτό το είδος υποστήριξης, ώστε να είμαστε σε θέση να βοηθήσουμε όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα.

Αναφέρατε την ανακατασκευή. Το μέγεθος της απραξίας σημαίνει ότι όταν τα αθλητικά γεγονότα ξεκινήσουν ξανά, θα μπορούσαμε να δούμε πολύ ανταγωνισμό για τους θεατές. Πώς μπορούμε να διαχειριστούμε ομαλά μια επανεκκίνηση;

Θα είναι ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό και πολυπληθές περιβάλλον, ή έστω έτσι ελπίζουμε. Θέλουμε να δούμε την επιστροφή του τεράστιου ζωντανού και διαφορετικού μηχανοκίνητου αθλητικού περιβάλλοντος που έχουμε συνηθίσει. Ωστόσο, θα χρειαστεί πολύ προσεκτική διαχείριση. Όταν εξετάζουμε πράγματα όπως ο Διεθνής αθλητικός κώδικας και το διεθνές αθλητικό ημερολόγιο, η προσέγγιση πρέπει να είναι ευέλικτη. Είναι σημαντικό να δώσουμε προτεραιότητα στη διοργάνωση εκδηλώσεων. Αυτό που θα ήταν αντιπαραγωγικό θα ήταν να εμπλακούμε σε “αντιπαλότητες”. Ας μην αναμιχθούμε σε διαμάχες σχετικά με το ποιος έχει ποια θέση και ποιες προηγούμενες συμφωνίες θα μπορούσαν να προσδιορίσουν – αυτή η προσέγγιση δεν θα λειτουργήσει. Η κύρια προτεραιότητα είναι να εκκινήσει ξανά το μηχανοκίνητο σπορ και αν αυτό σημαίνει κάποια «σούπερ Σαββατοκύριακα» με πολλές εκδηλώσεις να συμβαίνουν, σε συνεργασία και με ευελιξία, λοιπόν, γιατί όχι; Η απλή ενεργοποίηση εκδηλώσεων βάσης ή εθνικών εκδηλώσεων μεσαίου επιπέδου, έτσι ώστε η εμπιστοσύνη να επανέλθει, είναι πολύ σημαντική. Το μηχανοκίνητο άθλημα πρέπει να ενωθεί, και πρέπει να έχουμε ευελιξία όσον αφορά τις εκδηλώσεις και τους χώρους και να σκεφτόμαστε χωρίς παρωπίδες, για να επαναφέρουμε τα πράγματα με θεαματικό τρόπο που προφανώς θα προσελκύσει το δημόσιο ενδιαφέρον. Πρέπει επίσης να δείξουμε ότι το μηχανοκίνητο άθλημα παραμένει σχετικό και θετική επιρροή, μέσω των μηνυμάτων και των ενεργειών του.

Μιλώντας για εμπιστοσύνη, πιστεύετε ότι θα υπάρχει ζήτηση; Θα αισθάνονται οι άνθρωποι ασφαλείς όταν παρακολουθούν μεγάλες εκδηλώσεις;

Νομίζω ότι θα υπάρχει πεντακάθαρο αίτημα. Οι άνθρωποι έχουν τεράστια επιθυμία να επανέλθουν στο φυσιολογικό. Θα υπάρξει μια αντίδραση κατά του τεχνητού περιορισμού, επειδή οι κλειδαριές που βλέπουμε είναι ένας τεχνητός περιορισμός. η συρρίκνωση της οικονομικής δραστηριότητας και της κανονικής ζωής δεν προκλήθηκε από ύφεση, αν και αυτό μπορεί να έρθει ακόμη. Ωστόσο, πιστεύω ότι οι άνθρωποι θα θέλουν να βγουν, θα θέλουν να πάνε σε εκδηλώσεις και θα θέλουν να επανέλθουν στο φυσιολογικό.

Με το μηχανοκίνητο σπορ «πραγματικού κόσμου» να κλείνει σε μεγάλο βαθμό, σημειώθηκε τεράστια αύξηση στον ανταγωνισμό ψηφιακών αγώνων. Ενώ οι συνθήκες υπό τις οποίες συμβαίνει είναι προφανώς ατυχές, είναι αυτή η στιγμή που το εικονικό μηχανοκίνητο άθλημα περνά στο mainstream;

Οι άνθρωποι θα γίνουν απίστευτα εξοικειωμένοι και θα αρχίσουν να τους αρέσουν οι ψηφιακοί αγώνες και οι προσομοιωτές αθλητικής δραστηριότητας. Μετά από λίγους μήνες, αυτό το είδος διαγωνισμού θα είναι πολύ γνωστό σε εμάς και πιστεύω ότι ένα ευρύτερο κοινό θα αρχίσει να έχει εμπιστοσύνη σε αυτό ως ανταγωνιστική επιδίωξη. Τότε, πέρα ​​από τα όρια της πανδημίας, δεν αισθάνομαι ότι θα αφήσουμε τον ψηφιακό αγώνα. Νομίζω ότι θα συνεχίσει να αναπτύσσεται ως μέρος αυτού που έχουμε συνηθίσει ως ανταγωνισμός και ως μέρος του τρόπου με τον οποίο θέλουμε να τρέξουμε το άθλημά μας. Αυτό είναι ένα από τα οφέλη που θα προκύψουν από αυτό – θα έχουμε πραγματική εξοικείωση με αυτήν τη νέα τεχνολογία και θα την αποδεχθούμε.

Μιλήσατε για προσεκτική διαχείριση της επιστροφής του αθλητισμού στην ομαλότητα. Πιστεύετε ότι θα εξακολουθήσουμε να αντιμετωπίζουμε περιορισμούς στις κοινωνικές συγκεντρώσεις ακόμη και μετά από περιόδους κλειδώματος και πώς μπορεί αυτό να επηρεάσει τις αθλητικές εκδηλώσεις;

Έχω την αίσθηση ότι θα υπάρξει μια περίοδος μετάβασης καθώς προσπαθούμε να επιστρέψουμε προς την κανονικότητα, αποφεύγοντας ένα ξέσπασμα μέχρι να ξεκινήσει η ανοσοποίηση. Η περίοδος αυτή θα πρέπει να διαχειρίζεται προσεκτικά, σε συνεργασία με άλλες διεθνείς ομοσπονδίες και τους εθνικούς εκπροσώπους τους, με κυβερνήσεις και με διεθνείς και εθνικές υγειονομικές αρχές. Δεν θα είναι εύκολο, αλλά πρέπει να προσέχουμε όλες τις οδηγίες που προσφέρονται, γιατί πρέπει να το κάνουμε σωστά. Αν το κάνουμε αυτό, νομίζω ότι η εμπιστοσύνη αρχίζει να αυξάνεται. Αυτά είναι τα πράγματα στα εισερχόμενά μου αυτή τη στιγμή. Πώς κάνουμε το άθλημα να πηγαίνει πρακτικά με τους συλλόγους; Πώς βοηθάμε αυτούς τους συλλόγους να παραμείνουν ζωτικοί, πώς κάνουμε τον αθλητισμό της βάσης να κινείται και να αποκαθιστά την εμπιστοσύνη; Και τέλος, πώς το κάνουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να το κάνουμε υπεύθυνα και με τα συμφέροντα και την ασφάλεια του κοινού στον πυρήνα αυτού που κάνουμε;

Προβλέπετε εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται πίσω από κλειστές πόρτες;

Οχι απαραίτητα. Το άθλημά μας, ως επί το πλείστον, δεν εμφανίζεται μέσα στα γήπεδα. Είμαστε μια υπαίθρια δραστηριότητα. Έτσι, μπορεί να είναι απολύτως δυνατό να τρέχετε τα μηχανοκίνητα σπορ με υπεύθυνο τρόπο, αλλά λαμβάνοντας υπόψη τις συμβουλές για τη δημόσια υγεία. Είναι απλώς θέμα πώς το οργανώνετε. Τούτου λεχθέντος, δεν μπορούμε φυσικά να αποκλείσουμε αυτήν την επιλογή στα πρώτα στάδια της μετάβασης.

Τέλος, έχουμε δει κάποια αξιοσημείωτη δράση στον αγώνα κατά του COVID-19 από ομάδες μηχανοκίνητων αθλημάτων, ASN και ενδιαφερόμενους. Πώς νιώθεις για αυτήν την απάντηση;

Είμαι πολύ περήφανος για το τι κάνουν οι σύλλογοι και γενικά το μηχανοκίνητο άθλημα. Για παράδειγμα, η μηχανική και κατασκευαστική απόκριση των ομάδων στη Φόρμουλα 1 ήταν αξιοσημείωτη. Και αυτή η προθυμία να στραφούν τα Ε & Α και τα κέντρα παραγωγής σε δράσεις για την καταπολέμηση αυτής της ασθένειας αντικατοπτρίζεται σε ολόκληρο τον κλάδο. Η Motor Sport είναι μια καταπληκτική βιομηχανία και εντελώς μοναδική στην ικανότητά της να συμμετέχει στο είδος της απόκρισης που βλέπουμε. Είναι ένα υπέροχο, εξαιρετικά θετικό πράγμα που βλέπω και είμαι γεμάτος θαυμασμό για την ικανότητα και την επινοητικότητα που μπορούμε να φέρουμε για την καταπολέμηση αυτής της ασθένειας και για τη διάσωση ζωών.

 

Δείτε ΕΔΩ την συνέντευξη