BMW M340d xDrive Sedan και η νέα BMW M340d xDrive Touring : Εντυπωσιακός συνδυασμός απόδοσης και σπορ επιδόσεων

Δύο ιδιαίτερα αποδοτικά μοντέλα υψηλών επιδόσεων πλαισιώνουν τη γκάμα BMW M στην πολυτελή μεσαία κατηγορία. Ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας diesel M TwinPower Turbo των BMW M340d xDrive Sedan (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 5,7 – 5,3 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 149 – 139 g/km) και BMW M340d xDrive Touring (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 5,8 – 5,4 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 153 – 143 g/km) παράγει εξαιρετική ελκτική ισχύ με εντυπωσιακή απόδοση. Ο κινητήρας των 3.0L αποδίδει μέγιστη ισχύ 250 kW/340 hp και μέγιστη ροπή 700 Nm. Εξ άλλου, η χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας έχει συμβάλλει στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Χάρη σε μία ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών μετεπεξεργασίας καυσαερίων που περιλαμβάνει καταλυτικό μετατροπέα SCR με ψεκασμό AdBlue, οι ισχυρότερες diesel εκδόσεις της νέας BMW Σειράς 3 συμμορφώνονται επίσης με τα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6d.

 

Η άφιξη της νέας BMW M340d xDrive Sedan και της BMW M340d xDrive Touring φέρνουν αυτή τη μοναδική αίσθηση M σε μία πετρελαιοκίνητη έκδοση της BMW Σειράς 3 για πρώτη φορά. Ο ισχυρός κινητήρας των νέων μοντέλων BMW M συνδυάζεται με ένα οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport, ειδική τεχνολογία πλαισίου και ευφυή τετρακίνηση. Η ανάρτηση M Sport – συμπερ. ενός μεταβλητού, σπορ συστήματος διεύθυνσης και φρένων M Sport – τοποθετείται στάνταρ και στα δύο μοντέλα, όπως και το διαφορικό M Sport. Στοιχεία Μ με βελτιστοποιημένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά αποτελούν μέρος ενός πακέτου που αξιοποιεί την όποια λεπτομέρεια θα μπορούσε να συμβάλλει στις κορυφαίες επιδόσεις. Η νέα BMW M340d xDrive Sedan επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε μόλις 4,6 δευτερόλεπτα, ενώ η νέα BMW M340d xDrive Touring ολοκληρώνει το ίδιο σπριντ σε 4,8 δευτερόλεπτα. Ο συνδυασμός δυναμικών οδηγικών χαρακτηριστικών και ενός cockpit καθαρά επικεντρωμένου στην υψηλή οδηγική απόλαυση, εγγυάται μία συναρπαστική εμπειρία κορυφαίων επιδόσεων.

 

Εξαιρετική καμπύλη ισχύος με εντυπωσιακή απόδοση: εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας diesel με τεχνολογία M TwinPower Turbo και 250 kW/340 hp.

Τα νέα μοντέλα M της BMW Σειράς 3 οφείλουν το μοναδικό χαρακτήρα τους σε μεγάλο βαθμό σε έναν επιτυχημένο συνδυασμό υψηλών επιδόσεων, χαμηλής  κατανάλωσης και μειωμένων ρύπων. Ο 3.0L εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας diesel φέρει στροφαλοθάλαμο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο. Οι απώλειες τριβών στο βασικό κινητήρα μειώνονται με την εφαρμογή μέτρων όπως μία επίστρωση κυλίνδρων μέσω ψεκασμού ατσαλιού από συρμάτινα ηλεκτρόδια βολταϊκού τόξου. Επίσης, το σύστημα κίνησης εκκεντροφόρου έχει ενισχυθεί για τη βελτίωση της απόκρισης και της απόδοσης.

 

Η τεχνολογία M TwinPower Turbo αποτελείται από ένα σύστημα υπερσυμπίεσης δύο σταδίων με βελτιστοποιημένη θερμοδυναμική και άμεση ψύξη αέρα εισαγωγής, σε συνδυασμό με άμεσο ψεκασμό common-rail και χρήση πιεζοηλεκτρικών μπεκ. Για να επιτυγχάνεται άμεση απόκριση του υπερσυμπιεστή, τα στάδια χαμηλής και υψηλής πίεσης του συστήματος έχουν μεταβλητή γεωμετρία τουρμπίνας. Από την άλλη, ένα βελτιστοποιημένο ρουλεμάν ρότορα με μειωμένη τριβή επιταχύνει την ενεργοποίηση της τουρμπίνας. Το εξελιγμένο σύστημα άμεσου ψεκασμού με μπεκ που λειτουργούν τώρα με πίεση 2.500 bar, διασφαλίζει ακριβή αναλογία καυσίμου και εξαιρετικά καθαρή καύση. Στην απόκριση και η απόδοση του κινητήρα συμβάλλει επίσης ένα σύστημα εισαγωγής με βελτιστοποιημένη διαδρομή σωληνώσεων και ηχομόνωση βελτιώνει και την ακουστική της κινητήριας μονάδας. Με την εφαρμογή των κατάλληλων μέτρων, έχει βελτιστοποιηθεί η ακουστική του straight-six κινητήρα όπως και η διαδικασία προθέρμανσης. Ειδικά σχεδιασμένος για τις BMW M340d xDrive Sedan και BMW M340d xDrive Touring, ο πετρελαιοκινητήρας αποδίδει την μέγιστη ροπή των 700 Nm από τις 1.750 rpm, ενώ η μέγιστη ισχύς των 250 kW/340 hp επιτυγχάνεται στις 4.400 rpm.

 

Ήπια υβριδική τεχνολογία με μίζα – γεννήτρια 48V αυξάνει το δυναμισμό και την απόδοση.

Με την αρωγή της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας ο κινητήρας έχει ταχύτερη απόκριση. Η μίζα γεννήτρια 48V που τοποθετείται στα νέα μοντέλα BMW M δημιουργεί ένα ηλεκτρικό overboost που παράγει επιπλέον 8 kW/11 hp. Αυτή η πρόσθετη ισχύς γίνεται αισθητή τόσο στην ομαλή εκκίνηση όσο και στη δυνατή επιτάχυνση από στάση. Η απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μία μπαταρία 48V που φορτίζεται με την ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα ή το ρολάρισμα. Επιπλέον, πρόσθετη ενέργεια μπορεί να τροφοδοτείται στη μπαταρία των 48V αυξάνοντας το φορτίο του κινητήρα.

 

Η ισχύς που παράγεται με αυτό τον τρόπο βοηθά τον κινητήρα ακόμα και όταν το όχημα κινείται με σταθερή ταχύτητα, που σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργεί εντός ενός εύρους φορτίου βελτιστοποιημένης απόδοσης όσο το δυνατόν συχνότερα. Ως αποτέλεσμα, μειώνονται οι περιπτώσεις ακραίας κατανάλωσης καυσίμου. Η ήπια υβριδική τεχνολογία έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα της βελτιωμένης λειτουργίας του Auto Start Stop και του ρολαρίσματος. Η γεννήτρια 48V επιτρέπει την απενεργοποίηση του κινητήρα με ελάχιστο κραδασμό και ομαλή επανεκκίνηση μετά από σύντομη στάση σε διασταυρώσεις ή μποτιλιαρίσματα. Στο φρενάρισμα, ο κινητήρας μπορεί να απενεργοποιείται σε ταχύτητες κάτω από 15 km/h, και ανακτάται η κινητική ενέργεια που παράγεται κατά την επιβράδυνση μέχρι το όχημα να σταματήσει τελείως. Η λειτουργία coasting (ρολάρισμα) που διατίθεται όταν ο διακόπτης Driving Experience Control βρίσκεται στο ECO PRO ή το COMFORT mode απενεργοποιεί πλήρως τον κινητήρα, δημιουργώντας περαιτέρω δυνατότητες για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

 

Σύστημα εξάτμισης M Sport με συναρπαστικό ήχο, σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων πληροί το πρότυπο Euro 6d.

Ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας diesel των νέων BMW M340d xDrive Sedan και BMW M340d xDrive Touring συνοδεύει τη συναρπαστική ισχύ του με ένα χαρακτηριστικό ήχο. Και τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται στάνταρ με σύστημα εξάτμισης M Sport με πεταλούδες ελέγχου και δύο τραπεζοειδείς απολήξεις εξαγωγής. Ο πλούσιος σπορ ήχος από το σύστημα εξάτμισης M Sport δημιουργεί μία σπορ αίσθηση και μέσα στην καμπίνα.

 

Με στόχο την ελαχιστοποίηση των εκπομπών ρύπων, ο πετρελαιοκινητήρας της νέας BMW M340d xDrive Sedan και της BMW M340d xDrive Touring περιλαμβάνει ένα κύκλωμα ανακυκλοφορίας καυσαερίων συνδεδεμένο με τα στάδια χαμηλής και υψηλής πίεσης του υπερσυμπιεστή. Το σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων με τεχνολογία BMW BluePerformance περιλαμβάνει επιπλέον φίλτρο σωματιδίων, οξειδωτικό καταλύτη και καταλύτη  απορρόφησης οξειδίων του αζώτου (NOX) και ένα καταλύτη SCR με ψεκασμό AdBlue για περαιτέρω μείωση των οξειδίων του αζώτου. Επομένως, τα νέα μοντέλα BMW M της BMW Σειράς 3  πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6d που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ το 2021.

 

Εντυπωσιακή μετάδοση ισχύος: οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport, BMW xDrive και διαφορικό M Sport στάνταρ.

Ο ισχυρός εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας diesel συνδυάζεται στάνταρ με την τελευταία γενιά του οκτατάχυτου κιβωτίου Steptronic Sport, του οποίου η κλιμάκωση είναι άριστα προσαρμοσμένη στα χαρακτηριστικά επιδόσεων του κινητήρα. Πέρα από τις πολύ ακριβείς αλλαγές σχέσεων, κύρια χαρακτηριστικά του κιβωτίου είναι το βελτιστοποιημένο υδραυλικό σύστημα ελέγχου, η μειωμένη ολίσθηση του μετατροπέα ροπής και η αποτελεσματική απόσβεση των περιστροφικών κραδασμών. Χειριστήρια shift paddles στο τιμόνι επιτρέπουν ταχύτατες μηχανικές παρεμβάσεις στη διαδικασία αλλαγών σχέσεων. Η λειτουργία Launch Control προσφέρει δυναμική επιτάχυνση από στάση.

 

Το ευφυές σύστημα τετρακίνησης της νέας BMW M340d xDrive Sedan και της BMW M340d xDrive Touring επιτρέπει πλήρως μεταβλητή κατανομή κινητήριας ισχύος μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών με έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στο κιβώτιο τετρακίνησης. Σε συνεργασία με το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control), το BMW xDrive αντιδρά στις μεταβολές των οδηγικών συνθηκών με μεγάλη ακρίβεια και σε κλάσματα δευτερολέπτου, μεγιστοποιώντας την ελκτική πρόσφυση, ευελιξία και ευστάθεια σε όλες τις καιρικές και οδικές συνθήκες, και όταν ο οδηγός δοκιμάζει τις σπορ δυνατότητες του αυτοκινήτου. Η κατανομή περισσότερης ροπής στους πίσω τροχούς υποστηρίζει την οδηγική εμπειρία Μ κάτι που επιτείνεται με το διακόπτη Driving Experience Control στο SPORT ή το SPORT+ mode. Η έξυπνη κατανομή ακόμα περισσότερης ισχύος στους πίσω τροχούς αυξάνει την ευελιξία κυρίως στην είσοδο των στροφών.

 

Το διαφορικό M Sport στον πίσω άξονα – ένα ακόμα στάνταρ χαρακτηριστικό συνδεδεμένο τόσο με το DSC όσο και με το σύστημα τετρακίνησης – διασφαλίζει ότι η ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια. Η πλήρως μεταβλητή λειτουργία εμπλοκής μπορεί να περιορίζει τις διαφορές ταχυτήτων μεταξύ εσωτερικού και πίσω τροχού στις στροφές, αναβαθμίζοντας την ευελιξία και τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε συνθήκες έντονα σπορ οδήγησης. Ο οδηγός μπορεί να εξέρχεται δυναμικά από μία στροφή χάρη στην αυξημένη ελκτική πρόσφυση. Σε οδοστρώματα με διαφορετικό συντελεστή τριβής αριστερά/δεξιά, το διαφορικό M Sport αυξάνει την ελκτική πρόσφυση και την ευστάθεια αποτρέποντας την ολίσθηση του τροχού με τη μικρότερη πρόσφυση.

 

Στάνταρ: Ανάρτηση M Sport με μεταβλητό, σπορ σύστημα διεύθυνσης.

Όπως ο κινητήρας και η τεχνολογία μεταφοράς ισχύος, τα συστήματα πλαισίου της BMW M340d xDrive Sedan και της BMW M340d xDrive Touring είναι σχεδιασμένα για ανώτερες επιδόσεις. Και τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται στάνταρ με ανάρτηση M Sport, που αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες του συνδυασμού γονάτων δύο συνδέσμων μπροστά / πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων της BMW Σειράς 3. Το πακέτο M Sport προσφέρει μειωμένη απόσταση από το έδαφος κατά 10 mm, ελαστοκινηματική μοντέλου Μ και μεταβλητούς αποσβεστήρες. Οι τελευταίοι συνδυάζουν πρόσθετο υδραυλικό έλεγχο επαναφοράς στον εμπρός άξονα με ένα σύστημα περιορισμού συμπίεσης πίσω, που επιτρέπει συνεχώς μεταβαλλόμενο, προοδευτικό έλεγχο σκληρότητας αποσβεστήρων ανάλογα με τη διαδρομή του ελατηρίου. Με αυτό τον τρόπο, εξομαλύνονται με απόλυτη ασφάλεια οι κραδασμοί που δημιουργούνται στο δυναμικό στρίψιμο ή σε οδοστρώματα με ανωμαλίες.

 

Εναλλακτικά, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάρτηση Adaptive M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αποσβεστήρες. Αυτό το σύστημα προσφέρει εξαιρετικά ακριβή έλεγχο αποσβέσεων και προσαρμόζεται συνεχώς στο οδηγικό στυλ και τις συνθήκες του οδοστρώματος. Τα στάδια συμπίεσης και επαναφοράς ελέγχονται ανεξάρτητα το ένα από το άλλο ανάλογα με την εκάστοτε κατάσταση. Τα χαρακτηριστικά απόσβεσης μπορούν να προσαρμόζονται μέσω του διακόπτη Driving Experience Control. Τα SPORT και SPORT+ modes βελτιστοποιούν τη δυναμική οδήγηση, ενώ σε αντίθεση, η απόκριση των αποσβεστήρων στα COMFORT και ECO PRO modes εστιάζει κυρίως στην οδηγική άνεση.

 

Τόσο η στάνταρ ανάρτηση M Sport όσο και η προαιρετική Adaptive M συνδυάζονται με το μεταβλητό, σπορ σύστημα διεύθυνσης. Η υδραυλική υποβοήθηση Servotronic που είναι ανάλογη της ταχύτητας, προσδίδει στο αυτοκίνητο σταθερότητα στις ευθείες και ακρίβεια στις στροφές κατά τη διάρκεια σπορ οδήγησης. Ο μεταβλητός λόγος υποπολλαπλασιασμού προσαρμόζεται στις αλλαγές στη γωνία διεύθυνσης αυξάνοντας περαιτέρω την άνεση. Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί μπορούν να εκτελούν ελιγμούς με χαμηλές ταχύτητες με ελάχιστη κίνηση του τιμονιού και χωρίς αλλαγή λαβής, αυξάνοντας ταυτόχρονα την ευελιξία σε δρόμους με αλλεπάλληλες στροφές.

 

Φρένα M Sport και ζάντες αλουμινίου M με ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων εμπρός/πίσω.

Εξαιρετική ισχύς πέδησης και σαφής σπορ ρύθμιση – με κύρια χαρακτηριστικά τη μικρή διαδρομή του πεντάλ και ένα ευδιάκριτο σημείο πίεσης πέδησης – είναι τα στοιχεία που περιγράφουν τα φρένα M Sport (επίσης στάνταρ). Τετραπίστονες σταθερές δαγκάνες και δίσκοι 348 mm στους εμπρός τροχούς και μονοπίστονες πλευστές δαγκάνες με δίσκους 345 mm πίσω αποτελούν τη βάση για ασφαλή και γεμάτη αυτοπεποίθηση οδηγική συμπεριφορά. Μπλε δαγκάνες με σήμα Μ προσδίδουν μία οπτική πινελιά. Αντίτυπα της νέας BMW M340d xDrive Sedan με το προαιρετικό πακέτο M Technic θα περιλαμβάνουν ειδικά φρένα M Sport με δίσκους 374 mm μπροστά.

 

Ολοκληρώνοντας τα χαρακτηριστικά πλαισίου των BMW M340d xDrive Sedan και BMW M340d xDrive Touring, διατίθενται ζάντες αλουμινίου Μ 18” με ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων εμπρός/πίσω – 225/45 R 18 μπροστά και 255/40 R 18 πίσω. Ζάντες αλουμινίου Μ 19” σε τρία σχέδια περιλαμβάνονται στη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού μαζί με ζάντες αλουμινίου BMW Individual 19”, ομοίως με ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων εμπρός/πίσω. Οι ζάντες αλουμινίου Μ 19” διατίθενται επίσης με ελαστικά υψηλών επιδόσεων.

 

Αναγνωρίσιμα στοιχεία M στο εξωτερικό και το εσωτερικό.

Χαρακτηριστικά εξωτερικά στοιχεία BMW M προσδίδουν στις νέες BMW M340d xDrive Sedan και BMW M340d xDrive Touring μία χαρακτηριστική εμφάνιση υψηλών επιδόσεων. Η εμπρός ποδιά, τα μαρσπιέ και η πίσω σχεδίαση και των δύο μοντέλων πληρούν λειτουργικές απαιτήσεις σε ό,τι αφορά την παροχή αέρα ψύξης και την αεροδυναμική. Η νέα BMW M340d xDrive Sedan φέρει επιπλέον μία πίσω αεροτομή Μ στο χρώμα του αμαξώματος. Τα ειδικά σχεδιαστικά στοιχεία και των δύο μοντέλων περιλαμβάνουν επίσης μία μάσκα BMW σε σχήμα πλέγματος και τραπεζοειδείς απολήξεις εξαγωγής. Η γυαλιστερή Shadowline επένδυση της BMW Individual και ένα Cerium Grey μεταλλικό φινίρισμα για τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, η εισαγωγή αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα, η επιφάνεια της μάσκας τύπου πλέγματος της BMW και το πλαίσιό της, οι απολήξεις εξαγωγής και το λογότυπο του μοντέλου αναδεικνύουν την αποκλειστική εμφάνιση των δύο μοντέλων BMW M.

 

Ο σχεδιασμός και ο εξοπλισμός εσωτερικού εστιάζουν στη μέγιστη απόλαυση της οδηγικής εμπειρίας. Τα στάνταρ σπορ καθίσματα οδηγού / συνοδηγού φέρουν επένδυση τύπου Μ, ένα συνδυασμό Sensatec και Alcantara με καπιτονέ αντίθεση σε Blue, ενώ η ανθρακί επένδυση οροφής της BMW Individual, ένα δερμάτινο τιμόνι M με μπουτόν πολλαπλών λειτουργιών και χειριστήρια αλλαγών σχέσεων (shift paddles), πεντάλ M, πατάκια ειδικά για M και διακοσμητικές λωρίδες σε Aluminium Tetragon με πινελιές ‘Pearl-effect Chrome’ αναδεικνύουν το σπορ χαρακτήρα της καμπίνας.

 

Εκτός από την αποκλειστική τεχνολογία κινητηρίου συνόλου / πλαισίου και τα στιλιστικά στοιχεία M, ο στάνταρ εξοπλισμός των BMW M340d xDrive Sedan και BMW M340d xDrive Touring περιλαμβάνει επίσης αυτόματο έλεγχο κλιματισμού τριών ζωνών (με ανεξάρτητο έλεγχο θερμοκρασίας και εξαερισμού για την πλευρά του οδηγού, του συνοδηγού και των πίσω επιβατών), εσωτερικό φωτισμό, περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους και αυτόματο, αντιθαμβωτικό μεσαίο καθρέπτη. Στάνταρ στα νέα μοντέλα της BMW M είναι επίσης το Park Distance Control με αισθητήρες μπροστά και πίσω, το BMW Live Cockpit Plus που συνοδεύεται από σύστημα πλοήγησης και οθόνη Control Display 8,8”, και το Connected Package Plus που περιλαμβάνει Real Time Traffic Information, Remote Services, Concierge Services και προεγκατάσταση Apple CarPlay.