Το κοσμοπολίτικο 8Ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, που πραγματοποιήθηκε στο Πριγκιπάτο του Μονακό, μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά την Κυριακή 26 Μαΐου από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+ και είχε νικητή τον «πρίγκηπα» Σαρλ Λεκλέρκ, φέρνοντας τη μεγάλη ανατροπή και την πρώτη του νίκη στο «σπίτι» του.
Η χθεσινή αναμέτρηση των μονοθέσιων κέρδισε το ενδιαφέρον των φίλων της Formula 1 στην Ελλάδα, καθώς την παρακολούθησαν έστω και για 1΄ κατά μέσο όρο 1.090.974 τηλεθεατές στο σύνολο του κοινού. Στο δυναμικό κοινό 18-54 ο αγώνας στο Μονακό κατέγραψε 16,8% και ήταν πρώτος στη ζώνη προβολής του με διαφορά 3,7 μονάδες από το δεύτερο κανάλι. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις μάχες των οδηγών της Formula 1 το έδειξαν οι άνδρες, με το ανδρικό κοινό ηλικίας 25-34 να καταγράφει 33,6% και τους άνδρες ηλικίας 18-24 να φτάνει το 27,8%. Και οι γυναίκες, όμως, είδαν Formula 1, αφού σε επιμέρους κοινό (15-34) σημείωσαν 21,6%.
Η εκπομπή «FORMULA 1 SHOW», που μεταδόθηκε από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+, με απεσταλμένους τους Πάνο Σειτανίδη, Μαρία Θωμά, Άγγελο Τόμπρο και Τζώρτζη Μαρκογιάννη, κάλυψε όλες τις λεπτομέρειες της Formula 1 από το Μονακό λεπτό προς λεπτό, ενώ φιλοξένησε, μεταξύ άλλων, μία αποκλειστική συνέντευξη του Όσκαρ Πιάστρι στη Μαρία Θωμά. Δείτε το σχετικό video εδώ: https://www.antenna.gr/watch/1769419/o-oscar-piastri-apokleistika-ston-ant1-ant1-
ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 8ο GRAND PRIX ΤΗΣ FORMULA 1 ΣΤΟ ΜΟΝΑΚΟ
Ο Σαρλ Λεκλέρκ έγραψε ιστορία, καθώς είναι ο πρώτος γηγενής στη σύγχρονη ιστορία της Formula 1, που κερδίζει εντός έδρας. Ο αγώνας στους δρόμους του Πριγκιπάτου, θα μείνει αξέχαστος για δύο λόγους. Αρχικά, για τη νίκη του Λεκλέρκ εντός έδρας, αλλά και για την τρομακτική σύγκρουση των Μάγκνουσεν, Πέρεζ, Χούλκενμπεργκ, λίγα μέτρα μετά την εκκίνηση. Ο Μάγκνουσεν, που πραγματικά δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό τι σκεφτόταν, προσπάθησε να περάσει τον Πέρεζ στην άνοδο της Beau Rivage. Προφανώς, δεν χωρούν δύο μονοθέσια σ’ αυτό το σημείο, με αποτέλεσμα η καταστροφή να είναι ολική και η ακυβέρνητη Red Bull, να συμπαρασύρει και την άλλη Haas του Χούλκενμπεργκ. Ο αγώνας διακόπηκε για 45 λεπτά, ενώ πριν την διακοπή, ο Οκόν είχε προλάβει ν’ ανεβάσει την Alpine του πάνω στην άλλη Alpine του Γκασλί στην Πορτιέ, πριν το τούνελ.
Συνολικά, 4 μονοθέσια εγκατέλειψαν, πριν βγει η κόκκινη σημαία, ενώ θα μπορούσε να ήταν και 5, καθώς, ο Σάινθ είχε κλατάρισμα μετά από μια επαφή με τον Πιάστρι, αλλά κατάφερε χάρη στην κόκκινη σημαία, να γυρίσει στα πιτ. Οι μηχανικοί επιδιόρθωσαν τη ζημιά και ο Ισπανός στήθηκε κανονικά εκ νέου στην 3η θέση, για τη 2η εκκίνηση. Εκεί, οι 4 πρώτοι οδηγοί – Λεκλέρκ, Πιάστρι, Σάινθ, Νόρις – που είχαν εκκινήσει με τη μέση γόμα, έβαλαν τη σκληρή και διατήρησαν τις θέσεις τους, από το σβήσιμο των κόκκινων φώτων έως την καρό σημαία. Ήταν ένας αγώνας διαχείρισης ελαστικών, καθώς, έβγαλαν 77 γύρους με το ίδιο λάστιχο. Αν αντιπαραβάλλει κανείς τη δεκάδα της εκκίνησης, μ’ αυτή του τερματισμού, δεν θα βρει καμία διαφορά. Ο αγώνας εξελίχθηκε σε ρεσιτάλ προσεκτικών γύρων. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Ράσελ, που τερμάτισε 5ος, διατηρώντας το ίδιο σετ μέσης γόμας.
Ήταν ένα τέλειο Σαββατοκύριακο για τον Λεκλέρκ, ο οποίος κατάφερε επιτέλους, να ξεπεράσει τη «γρουσουζιά» του στο Μονακό. Ήταν ο πιο γρήγορος στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής και στις κατατακτήριες του Σαββάτου, ενώ χτες Κυριακή, ο Μονεγάσκος κέρδισε τον εντός έδρας αγώνα του για πρώτη φορά, εξασφαλίζοντας την 6η νίκη του στη Formula 1. Η προηγούμενη νίκη του, χρονολογείται από το Grand Prix της Αυστρίας το 2022. Αυτή ήταν η 245η νίκη της Ferrari και η 10η, σε αυτόν τον αγώνα. Στο βάθρο, δίπλα στον Λεκλέρκ, βρέθηκαν ο Πιάστρι, 2ος με την McLaren, ισοφαρίζοντας έτσι το προηγούμενο καλύτερο του αποτέλεσμα στο περσινό Grand Prix του Κατάρ, και ο Σάινθ της Ferrari, ο οποίος είχε ήδη ανεβεί δύο φορές στο βάθρο στο Μονακό, με δύο δεύτερες θέσεις το 2021 και το 2022.
Στην πρώτη εκκίνηση, 9 οδηγοί επέλεξαν να ξεκινήσουν το 1ο σκέλος με τα μεσαία ελαστικά, ενώ 11 οδηγοί επέλεξαν τα σκληρά ελαστικά. Ωστόσο, η κόκκινη σημαία και η διακοπή του αγώνα στον 1ο γύρο μετά από σύγκρουση, σήμανε ότι όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί, απαλλάχθηκαν από την υποχρέωση να κάνουν πιτ στοπ, για να χρησιμοποιήσουν δύο διαφορετικές γόμες. Αυτό σήμαινε ότι όσοι ξεκίνησαν με τη σκληρή C3, έβαλαν τη μέση C4 και το αντίστροφο. Όλοι τους αποδείχτηκαν ικανοί να φτάσουν στην καρό σημαία, χωρίς στάση. Η μόνη εξαίρεση ήταν ο Σάρτζαντ, που κράτησε το ίδιο σετ σκληρών ελαστικών, που είχε χρησιμοποιήσει για την 1η εκκίνηση. Έγιναν μερικές αλλαγές ελαστικών στη διάρκεια του αγώνα, αλλά μόνο όταν υπήρξαν μεγάλες διαφορές μεταξύ των οδηγών, που επέτρεπαν να γίνει αντικατάσταση ελαστικών, χωρίς να χάσουν θέση στην πίστα. Εκείνοι που εκμεταλλεύτηκαν αυτό το σενάριο ήταν οι Μπότας, Στρολ, Χάμιλτον, Φερστάπεν και Σάρτζαντ και άλλαξαν τη μεσαία γόμα σε σκληρή. Εξαίρεση ήταν ο Ζου, που άλλαξε από σκληρή σε μαλακή. Ο μοναδικός οδηγός που έκανε δύο στάσεις, ήταν ο Στρολ της Aston Martin, επειδή χτύπησε στην μπαριέρα στην έξοδο του τούνελ και έσκισε το λάστιχο.
Ο Σαρλ Λεκλέρκ πήρε το τρόπαιο του νικητή από τον Βασιλιά Αλβέρτο και εμφανώς συγκινημένος, δήλωσε: «Δεν υπάρχουν λόγια να το περιγράψω. Είναι ένας τόσο δύσκολος αγώνας, νομίζω ότι το γεγονός πως ξεκίνησα δύο φορές από την pole position και τα καταφέραμε, τον κάνει ακόμα πιο ξεχωριστό. Σημαίνει πολλά, προφανώς. Είναι ο αγώνας που με έκανε να ονειρευτώ και να θέλω να γίνω οδηγός της Formula 1. Ήταν ένας δύσκολος αγώνας συναισθηματικά, γιατί 15 γύρους πριν το τέλος, απλά ήλπιζες να μην συμβεί τίποτα και τα συναισθήματα έβγαιναν στην επιφάνεια. Ενώ οδηγούσα, σκεφτόμουν πολύ τον πατέρα μου. Προφανώς, τα έδωσε όλα για να είμαι εδώ, και ήταν ένα όνειρο και των δύο μας, να τρέξω και να κερδίσω στο Μονακό. Οπότε, είναι απίστευτο το συναίσθημα. Είναι πραγματικά, δύσκολο. Στην αρχή νόμιζα ότι είχαμε αρκετό περιθώριο, αλλά ξέραμε ότι έπρεπε να κάνουμε 78 γύρους με τα ίδια λάστιχα, κάτι που ήταν πολύ, πολύ δύσκολο. Κάναμε εξαιρετική διαχείριση των ελαστικών, υπήρχε ένα μεγάλο κομμάτι του αγώνα, όπου έπρεπε να διαχειριστούμε την απόσταση από τον Ράσελ. Επίσης, στους τελευταίους 10 γύρους, μπορούσα να πιέσω λίγο, περισσότερο. Το μονοθέσιο ήταν απίστευτο, θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα για την απίστευτη δουλειά, που έκανε τους τελευταίους μήνες. Το να μου δώσουν την ευκαιρία να κερδίσω επιτέλους αυτόν τον αγώνα, είναι ένα πολύ ξεχωριστό δώρο».
Από την πλευρά του, ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Φρέντ Βασέρ που έχει παίξει σημαντικό ρόλο στη μεταμόρφωση της ομάδας, πρόσθεσε: «Ήταν το τέλειο Σαββατοκύριακο, που θα μείνει αξέχαστο για τον Σαρλ, αφού είχε μερικούς δύσκολους αγώνες στο παρελθόν, εδώ στο Μονακό. Πήγε σαν σφαίρα από τον πρώτο κιόλας γύρο στις ελεύθερες δοκιμές και έκανε άριστη δουλειά. Ο ίδιος, ο αγώνας ήταν λίγο περίεργος, γιατί μετά τη κόκκινη σημαία, έπρεπε να διαχειριστούμε 77 γύρους με το ίδιο σετ ελαστικών. Είχε πάντα τον έλεγχο της κατάστασης και μερικές φορές μάς ρώτησε, αν μπορούσε να πιέσει περισσότερο, αλλά δεν μπορούσαμε να του δώσουμε το πράσινο φως. Ο Κάρλος, έκανε επίσης έναν πολύ σταθερό αγώνα και έπαιξε σημαντικό ρόλο σε αυτή τη νίκη, βοηθώντας μας να ελέγξουμε τα κενά πίσω, κάνοντας μια φανταστική δουλειά για την ομάδα. Αυτή τη στιγμή, όλοι πιέζουμε πολύ σκληρά, υπάρχει μια πολύ καλή δυναμική σε όλη την ομάδα, με όλους να δουλεύουν προς τη σωστή κατεύθυνση. Πρέπει να μείνουμε συγκεντρωμένοι, αυτή η νίκη είναι τεράστιο κίνητρο για όλους τους ανθρώπους που βρίσκονται στην πίστα, αλλά και στο εργοστάσιο, όπου όλοι έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά. Ήταν μια πολύ ξεχωριστή μέρα, μπορούσες να δεις τη συγκίνηση από όλα τα μέλη της ομάδας, γύρω από το βάθρο. Τώρα, πρέπει να κάνουμε ακόμα καλύτερη δουλειά, στον Καναδά».