• Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
Τρίτη, 17 Ιουνίου, 2025
  • Login
automotopatras.gr
  • Ειδήσεις
    • Νέα
    • Τοπικά Νέα
    • Νέα Κατασκευαστών
      • Auto
      • Moto
    • Gadget – Τεχνολογία
    • Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας
    • Εκδηλώσεις
      • ΣΥΝΕΔΡΙΑ
      • Εκδηλώσεις
      • P.M.S
      • MOTORWEST 2020
        • MOTORWEST 2019
      • Εκθέσεις – MOTORSHOW
      • Συναντήσεις – Εκδρομές
  • Αγώνες
    • Auto – Αγώνες
      • WRC
      • Formula 1
      • Ακρόπολις
      • Πανελλήνια Πρωταθλήματα
      • Κύπελλα
      • Έπαθλα
      • Drift
      • 4Χ4
      • Historic Rally
      • Διάφοροι Αγώνες
      • ΟΜΑΕ
      • Σ.Ο.Α.Α
      • ΣΑΜΑΕ
      • ΠΑΣΜΑ
    • Moto – Αγώνες
      • MotoGP
      • Πανελλήνια Πρωταθλήματα
      • Διάφοροι Αγώνες
      • ΑΜΟΤΟΕ
    • KART
      • Πανελλήνιο Πρωτάθλημα
      • Έπαθλα Kart
      • Διάφοροι Αγώνες Kart
      • PICK
    • Dragster – Drag Day
    • Track Days
    • Διάφορα
  • Λοιπές Κατηγορίες
    • Blast from the Past
    • Πρέπει να το δείς
    • ΣΚΕΨΕΙΣ
      • Θα γίνω λίγο κακός
      • Beauties and the Beasts
      • Γυναικεία Ματιά
  • Automotive Gossip
    • Παρουσιάσεις – Συνεντεύξεις
    • “Στα υπόγεια”
    • Κους-Κους
    • Όποιος νύχτα…”πατεί”
  • ESP OFF – TV SHOW
  • P.M.S
No Result
View All Result
automotopatras.gr
No Result
View All Result
Home Ειδήσεις Νέα

Έφυγε ο Τίμο Μάκινεν

Μάρκος Καπετανάκης by Μάρκος Καπετανάκης
Μάι 5, 2017
in Νέα
0 0
0
Έφυγε ο Τίμο Μάκινεν
0
SHARES
32
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Απεβίωσε σε ηλικία 79 χρόνων ο Τίμο Μάκινεν, μια διαχρονική μορφή των ειδικών διαδρομών των ράλλυ των δεκαετιών του ’60 και του ’70, αλλά και ένα από τα ιδρυτικά μέλη μιας ονειρεμένης ομάδας οδηγών αγώνων, που έμεινε γνωστή στην ιστορία ως Ιπτάμενοι Φινλανδοί. Γεννημένος το 1938, άρχισε να ξεχωρίζει για την ταχύτητα και τις δεξιότητές του στις αρχές της δεκαετίας του ’60, κερδίζοντας την καταξίωση ως οδηγός της εργοσταστιακής ομάδας των Mini μαζί με τον Ράουνο Ααλτόνεν και τον Πάντι Χόπκιρκ. Η αγωνιστική του σταδιοδρομία καλύπτει το ολόκληρο κρίσιμο διάστημα της μετάβασης του θεσμού των ράλλυ από το πολύ επιτυχημένο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα εκείνης της εποχής ως τα πρώτα χρόνια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC). Ο Τίμο Μάκινεν, ένας από τους κορυφαίους του καιρού του, κέρδισε μεγάλες νίκες και στις δύο αυτές πολύ σημαντικές περιόδους των αγώνων ράλλυ. Το 1965, με συνοδηγό τον Easter στο Mini Cooper S, κέρδισε το μοναδικό του Μόντε Κάρλο. Την ίδια χρονιά ξεκίνησε και το χατ-τρικ στις 1000 Λίμνες, νικώντας μέχρι το 1967 τρεις συνερχόμενες φορές τον αγώνα με το βρετανικό αγωνιστικό.

Το 1973, ιδρυτική χρονιά του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, έβαλε τις βάσεις για ένα ακόμη εντυπωσιακό χατ-τρικ, κερδίζοντας το RAC στο τιμόνι του Ford Escort RS 1600 με συνοδηγό τον Liddon. Ως το 1975 επανέλαβε αυτή την ξεχωριστή επιτυχία ακόμη δυό φορές, με τον ίδιο συνοδηγό και το ίδιο αυτοκίνητο. Όταν έφτασε η στιγμή που εκείνος έκρινε αποχώρησε από τις ειδικές διαδρομές, μένοντας όμως πάντα κοντά στο Σπορ που τόσο αγάπησε, του οποίου ήταν ο καλύτερος πρεσβευτής όποτε και όπου του ζητήθηκε…

FORD ESCORT RS 1600

Πιστοποιημένο στην κατηγορία των αυτοκινήτων άνω των 1.601 κ.εκ., το «RS 1600» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 1970. Στην αρχική του έκδοση, διέθετε κινητήρα 1.798 κ.εκ. και απόδοση που έφθανε τους 200 ίππους, ενώ ο πρώτος του αγώνας ήταν το σιρκουί της Ιρλανδίας. Στο ράλλυ Πορτογαλίας της χρονιάς εκείνης, οδηγήθηκε από τον Ρότζερ Κλαρκ, τον νικητή του 16ου Ακρόπολις με το Escort ΤC. Το πισωκίνητο αγωνιστικό με τον άξονα «Αtlas», κέρδισε στο Σαφάρι του 1972 με πλήρωμα τους Μίκολα, Παλμ, ωστόσο είχε φτάσει κι η ώρα για την αναβάθμισή του. Η χωρητικότητα του κινητήρα αυξήθηκε στα δύο λίτρα και το βάρος του μειώθηκε κατά 18 κιλά. Από εκεί και πέρα κι ως τα τέλη του 1974, το «RS 1600» δε μπορεί παρά να χαρακτηριστεί σαν ένα «ευτυχισμένο» αυτοκίνητο: είχε κερδίσει τρεις συνεχόμενες φορές το RAC και άλλες δύο τις 1000 Λίμνες, εκεί που είχε κάνει την πρώτη του εμφάνιση δυό χρόνια νωρίτερα. Στα «τρόπαιά» του επίσης, από μια φορά η Νέα Ζηλανδία και η Ουαλλία. Το συναίσθημα της ευτυχίας –αν μπορούμε να πούμε πως και οι κατασκευές, κάποτε, το νιώθουν- πηγάζει από τα ονόματα των οδηγών που έφεραν το αγωνιστικό στις νίκες: Τίμο Μάκινεν, Χάνου Μίκολα, Ρότζερ Κλαρκ, Μαρκού Άλεν. Δεν υπάρχει τίποτα να πείς, δέος! Και στο δεξί μπάκετ, η πρώτη μεγάλη γενιά των συνοδηγών, που επαυξάνει την εικόνα. Γκούναρ Παλμ, Χένρι Λίντον, Τζιμ Πόρτερ, Τζον Ντέιβενπορτ.

ΠΗΓΗ : http://www.4troxoi.gr/

ShareTweetShare
Previous Post

Η Kolokithas GAS δίπλα στον Σάκη Καλούδη

Next Post

Μάριος Ηλιόπουλος : Έσπαγε το ένα ρεκόρ πίσω από το άλλο στην Ανάβαση Διονύσου

Ετικέτες

2017 2018 2025 Dirt Games drift EKO RACING FIA HTTC IAME Karting kartmania Motor Festival Patra rotax Rotax Max Challenge Seajets Skarta Ekato Start Line ΑΟΛΑΠ ΑΟΠ ΑΣΜΑ Ανάβαση Πιτίτσας Αναβολή Αποτελέsmατα Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α. ΕΠΑ Εκλογές Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής Ενιαίο Καρτόδρομο Λέσχη 4χ4 Πάτρας Μέγαρα ΟΜΑΕ Πάνω από τα όρια Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Πρωτάθλημα Πρόγραμμα Ράλλυ Ακρόπολις ΣΟΑΑ Στράτος Φωτεινέλης Συμμετοχές ΦΙΛΜΠΑ αποτελέσματα
AUTOVISION Hellenic Kart Championship: Ζέστη και πολλές προσπεράσεις στον 2ο αγώνα στην πίστα της Καλαμάτας

AUTOVISION Hellenic Kart Championship: Ζέστη και πολλές προσπεράσεις στον 2ο αγώνα στην πίστα της Καλαμάτας

Ιούν 17, 2025
MARATHON ARENA: Drift υπό το φως των προβολέων στις 05 και 06 Ιουλίου

MARATHON ARENA: Drift υπό το φως των προβολέων στις 05 και 06 Ιουλίου

Ιούν 17, 2025
AUTOVISION Kart Championship: Με 42 συμμετοχές στον 2ο αγώνα στην Καλαμάτα

AUTOVISION Kart Championship: Με 42 συμμετοχές στον 2ο αγώνα στην Καλαμάτα

Ιούν 13, 2025
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap

© 2021 Automotopatras - Developed and Designed by Pantelis Sarras.

No Result
View All Result
  • Ειδήσεις
    • Νέα
    • Τοπικά Νέα
    • Νέα Κατασκευαστών
      • Auto
      • Moto
    • Gadget – Τεχνολογία
    • Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας
    • Εκδηλώσεις
      • ΣΥΝΕΔΡΙΑ
      • Εκδηλώσεις
      • P.M.S
      • MOTORWEST 2020
      • Εκθέσεις – MOTORSHOW
      • Συναντήσεις – Εκδρομές
  • Αγώνες
    • Auto – Αγώνες
      • WRC
      • Formula 1
      • Ακρόπολις
      • Πανελλήνια Πρωταθλήματα
      • Κύπελλα
      • Έπαθλα
      • Drift
      • 4Χ4
      • Historic Rally
      • Διάφοροι Αγώνες
      • ΟΜΑΕ
      • Σ.Ο.Α.Α
      • ΣΑΜΑΕ
      • ΠΑΣΜΑ
    • Moto – Αγώνες
      • MotoGP
      • Πανελλήνια Πρωταθλήματα
      • Διάφοροι Αγώνες
      • ΑΜΟΤΟΕ
    • KART
      • Πανελλήνιο Πρωτάθλημα
      • Έπαθλα Kart
      • Διάφοροι Αγώνες Kart
      • PICK
    • Dragster – Drag Day
    • Track Days
    • Διάφορα
  • Λοιπές Κατηγορίες
    • Blast from the Past
    • Πρέπει να το δείς
    • ΣΚΕΨΕΙΣ
      • Θα γίνω λίγο κακός
      • Beauties and the Beasts
      • Γυναικεία Ματιά
  • Automotive Gossip
    • Παρουσιάσεις – Συνεντεύξεις
    • “Στα υπόγεια”
    • Κους-Κους
    • Όποιος νύχτα…”πατεί”
  • ESP OFF – TV SHOW
  • P.M.S

© 2021 Automotopatras - Developed and Designed by Pantelis Sarras.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In