Μετά από ένα μοναδικό θέαμα, ολοκληρώθηκε το Κύπελλο Αναβάσεων Νοτίου Ελλάδος μετά την καρό σημαία της 5ης SEAJETS – ΑΝΑΒΑΣΗ ΤΣΑΚΩΝΑΣ «Νίκος Κοτρωνάρος» που πραγματοποιήθηκε στις 1 και 2 Νοεμβρίου 2025 στην ομώνυμη διαδρομή και διοργανώθηκε από την ΑΛΑ Καλαμάτας.
Αν και το Σάββατο κατά την διαδικασία των δοκιμαστικών ο καιρός ήταν άστατος με αρκετή βροχή μέχρι και το δεύτερο σκέλος, τα δεδομένα άλλαξαν εντελώς την Κυριακή με τον ήλιο να βγάζει δόντια και να κάνει ιδανική την εκδρομή στο βουνό για να απολαύσει ο κόσμος θεαματικά περάσματα.
Οι αρκετοί θεατές που βρέθηκαν κατά μήκος της διαδρομής ξεσήκωσαν τους οδηγούς με το δυνατό τους χειροκρότημα και οι οδηγοί ανταπέδωσαν πατώντας το γκάζι στο πάτωμα, με αυτούς της κατηγορίας Drift, πραγματικά να προσφέρουν απλόχερα υπερθέαμα.
Στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι οριακά απόλυτος κυρίαρχος ήταν ο Γιώργος Γιαννόπουλος με Citroen Saxo, αφού «εκμεταλευόμενος» τα μηχανικά προβλήματα των «Κανέλλος» και Παπαδόπουλου Νίκου, έκανε τον ταχύτερο χρόνο την ημέρα του αγώνα. Αξίζει να σημειωθεί πως το απόλυτο πέρασμα με χρόνο 2:03.68 το έκανε ο Παπαδόπουλος Νίκος με Skoda Fabia στο δεύτερο σκέλος των δοκιμών, όπου ήταν και το μοναδικό σκέλος του διημέρου που το Fabia έκανε σχεδόν όλα τα χατίρια στον οδηγό του.
Ας δούμε αναλυτικά όμως τα αποτελέσματα όλων των κατηγοριών, αφού πραγματικά σε πολλές περιπτώσεις η νίκη κρίθηκε στο νήμα.
Για την CAT 3 ο τοπικός Δρακόπουλος Ιωάννης (Peugeot 106) πήρε την νίκη και πραγματικά επέδειξε πως η επιτυχία θέλει υπομονή, αφού μετά από αρκετό καιρό έχει καταφέρει να φέρει το αυτοκίνητό του στην κατάσταση που επιθυμεί. Δεύτερος τερμάτισε ο ταχύτατος Ζάγαρης Δημήτρης (Citroen Saxo), όπου και αυτός με την σειρά του οδήγησε ταχύτατα, κατεβάζοντας σε κάθε πέρασμα τον χρόνο του. Τρίτος τερμάτισε ο Σταμούλης Χαράλαμπος (Peugeot 106), καταφέρνοντας να κάνει ακόμα μερικά αγωνιστικά χιλιόμετρα με μεγάλη επιτυχία.
Για την CAT 2 είχαμε «μάχη» με τελικό νικητή τον Αργυράκη Νίκο (Citroen Saxo), όπου μετά από πολύ δυνατά περάσματα κατάφερε να αφήσει στην δεύτερη θέση τον Αλεξόπουλο Χριστόφορο (Opel Ascona) για λίγο περισσότερο από 1 δευτερόλεπτο. Τρίτος τερμάτισε o Κορωνιός Βασίλης (Peugeot 106) που αν και ήταν το φαβορί της κατηγορίας, το μοτέρ του στο δεύτερο σκέλος μετά τα μισά της διαδρομής άρχισε να «ρετάρει» με τον οδηγό απλά να το πηγαίνει στο τερματισμό.
Στην CAT 1 απόλυτο κυρίαρχος ήταν ο εντυπωσιακός Μουργελάς Δημήτρης (Mitsubishi EVO). Ο Τριπολιτσιώτης οδηγός ήταν ταχύτατος και επιβεβαίωσε πως είναι σε «φόρμα» αφού αγώνα με τον αγώνα βελτιώνεται αισθητά. Για την δεύτερη και την Τρίτη θέση η διαφορά ήταν μόλις στα 15 εκατοστά του δευτερολέπτου, με τον Σεχιώτη Παναγιώτη (Mitsubishi EVO) να περνά την μοναδική κυρία του αγώνα, Χόνδρου Θεοδώρα (Ford Sierra).
Στην FSA2L νικητής και κυρίαρχος ήταν ο Γιαννόπουλος Γιώργος (Citroen Saxo) από την Τρίπολη. Στην δεύτερη θέση ανέβηκε ο Μπακόγιωργας Ιωάννης (BMW 2002) με το πανέμορφο αυτοκίνητό του και το βάθρο συμπλήρωσε ο Γιαννακόπουλος Παναγιώτης (Peugeot 106).
Στην FSA νικητής ήταν ο Κατσαρός Γιώργος (Ford Escort) όπου οδήγησε την πανέμορφη «γριά» του σχεδόν στο όριο, απολαμβάνοντας κάθε μέτρο της Ειδικής Διαδρομής. Δεύτερος τερμάτισε ο τοπικός ήρωας Παναγόπουλος Γιώργος (BMW E30 M5), όπου ήταν και ο οδηγός με την πιο θερμή κερκίδα, αφού η μητέρα του κ. Βενετία (μοναδικός άνθρωπος) φρόντισε για αυτό. Τέλος το βάθρο συμπλήρωσε ο Μάλαμας Παναγιώτης (Audi A3) οδηγώντας το μοναδικό DSG του αγώνα σε γρήγορο ρυθμό.
Στην FST2 είδαμε την μάχη που δεν έχουμε δει φέτος ούτε και σε πρωταθληματικό αγώνα. Ο πρώτος με τον τρίτο είχαν διαφορά κάτω από 4 δέκατα και πραγματικά η μάχη τους κράτησε τον κόσμο στα «κάγκελα». Τελικός νικητής ήταν ο Μαντζιώτης Παναγιώτης (BMW E30), αφήνοντας πίσω του για μόλις 0,25 δευτερόλεπτα τον Δούβαλη Παναγιώτη (BMW E36) και τρίτο με 0,13 δευτερόλεπτα το Χασάπη Τρύφωνα (Peugeot 106) όπου οδήγησε ένα νέο project που θα απολαύσουμε πολλές φορές μέσα στο 2026.
Τέλος δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε ένα πολύ μεγάλο μπράβο στους Ανδρουτσόπουλο Φώτη, Χαρέα Κυριάκο, Καρβέλη Παναγιώτη, Σγαντζωνυχα Γιώργο, Σταθόπουλο Παναγιώτη και Πανά Διονύση που γέμισαν την Drift κατηγορία και πρόσφεραν ένα μοναδικό υπερθέαμα αφού η Ανάβαση Τσακώνας με τις ανοιχτές καμπές της και τον πλατύ δρόμο κάνουν την διαδρομή ιδανική για τέτοιου είδους περάσματα.
Όπως προαναφέραμε την διοργάνωση της 5ης SEAJETS – ΑΝΑΒΑΣΗ ΤΣΑΚΩΝΑΣ «Νίκος Κοτρωνάρος» ανέλαβε η ΑΛΑ Καλαμάτας με την Οργανωτική επιτροπή να θέλει να ευχαριστήσει όλους τους χορηγούς, το ΕΚΑΒ, την Πυροσβεστική Υπηρεσία την Ελληνική Αστυνομία, την Περιφέρεια Πελοποννήσου, τον Δήμο Καλαμάτας, τον Δήμο Οιχαλίας, τους οδηγούς και όλους όσους συνέβαλαν για την πραγματοποίηση του αγώνα, με την ευχή το 2026 να βρίσκεται στο καλεντάρι του Πρωταθλήματος.
Η διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Πελοποννήσου, του Δήμου Καλαμάτας και του Δήμου Οιχαλίας ενώ μέγας χορηγός είναι η εταιρία Seajets.
Η «5η Seajets Ανάβαση Τσακώνας», δεν θα μπορούσε να μην είναι αφιερωμένη στον Νίκο Κοτρωνάρο, που δυστυχώς η μοίρα τον πήρε νωρίς μακριά από την οικογένεια του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.
Νικητές κατηγοριών
CAT 4: ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΡΕΑΣ (CITROEN SAXO) (δεν προσμετρα)
CAT 3: ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (PEUGEOT 106)
CAT 2: ΑΡΓΥΡΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ (CITROEN SAXO)
CAT 1: ΜΟΥΡΓΕΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ (MITSUBISHI EVO)
FSA2L: ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ (CITROEN SAXO)
FSA: ΚΑΤΣΑΡΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ (FORD ESCORT)
FST2: ΜΑΝΤΖΙΩΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (BMW E30)
FST: ΖΩΤΑΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (VW GOLF) (δεν προσμετρα)










