Με τον καλύτερο τρόπο έπεσε η αυλαία του 61ου Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος, καθώς το 1ο Ράλλυ Παρνασσού ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις σε αγωνιζόμενους και θεατές. Τα 33 πληρώματα που εκκίνησαν το βράδυ του Σαββάτου, 1 Νοεμβρίου από το κέντρο της Αμφίκλειας, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό στις τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, προσφέροντας πλούσιο θέαμα. Οι θεατές που βρέθηκαν κατά μήκος των διαδρομών ανταπέδωσαν με ζεστό χειροκρότημα τις προσπάθειες των αγωνιζομένων και ανανέωσαν το ραντεβού τους για την επόμενη χρονιά.
Στο αγωνιστικό σκέλος, οι Ιωάννης Παπαδημητρίου-Χρήστος Κουζιώνης ολοκλήρωσαν με ιδανικό τρόπο την παρουσία τους στο φετινό πρωτάθλημα κατακτώντας τη νίκη στην πρώτη έκδοση του Ράλλυ Παρνασσού. Έχοντας στεφθεί ήδη Πρωταθλητές Ελλάδος από τον προηγούμενο αγώνα, συμμετείχαν στο φινάλε του θεσμού χωρίς άγχος. Με το Skoda Fabia RS Rally2 οι Πρωταθλητές Ελλάδος του 2025, πήραν τα ηνία του αγώνα από νωρίς, κέρδισαν τις πρώτες τρεις ειδικές διαδρομές και έφτασαν στο ενδιάμεσο service με προβάδισμα που ξεπερνούσε το ένα λεπτό από τους διώκτες τους. Στη συνέχεια, επέλεξαν να ακολουθήσουν συντηρητικό ρυθμό, διαχειρίστηκαν έξυπνα τη διαφορά ασφαλείας και εφαρμόζοντας κατάλληλη στρατηγική πέτυχαν την τέταρτη συνεχόμενη νίκη τους στο φετινό πρωτάθλημα.
Οι Επαμεινώνδας Καρανικόλας- Γιώργος Κακαβάς προσπάθησαν να ακολουθήσουν το ρυθμό των πρωτοπόρων στην πρώτη τους εμφάνιση στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος με αυτοκίνητο προδιαγραφών Rally2. Οι περσινοί Πρωταθλητές της κατηγορίας Rally3 κινήθηκαν εξαιρετικά με το Ford Fiesta Rally2, βρισκόμενοι στη δεύτερη θέση της γενικής μέχρι τη στιγμή που ένα κλατάρισμα στην τρίτη ειδική διαδρομή τούς στοίχισε πολύτιμο χρόνο και τους έθεσε εκτός στόχων. Στη συνέχεια, επέστρεψαν δυναμικά, ανέβασαν ρυθμό, κέρδισαν δύο ειδικές διαδρομές, τερματίζοντας εν τέλει στην πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης.
Εντυπωσιακή εμφάνιση πραγματοποίησαν οι Αχιλλέας Χριστοδούλου – Κωνσταντίνος Σούκουλης, οι οποίοι ολοκλήρωσαν τον αγώνα στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης, στην πρώτη τους εμφάνιση με το Ford Fiesta Rally3. Ο μόλις 21 ετών οδηγός, στον έβδομο αγώνα της σύντομης αγωνιστικής του πορείας, επέδειξε εξαιρετική ωριμότητα και σταθερότητα, πετυχαίνοντας παράλληλα την πρώτη του νίκη στην κατηγορία Rally3 και έπεται συνέχεια. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Πασχάλης Χατζημάρκος – Μάριος Τσαούσογλου, οι οποίοι αντιμετώπισαν μηχανικό πρόβλημα στις απογευματινές ειδικές με το Renault Clio Rally3, το οποίο, ευτυχώς, δεν τους στοίχισε. Το πλήρωμα, που μπήκε στον αγώνα με ξεκάθαρο στόχο την κατάκτηση του τίτλου στην κατηγορία Rally3, τα κατάφερε περίφημα και ολοκλήρωσε με τον καλύτερο τρόπο τη φετινή αγωνιστική χρονιά. Το βάθρο στη Rally3 συμπλήρωσαν οι “Flandy” – Κωνσταντίνος Στεφανής, παρά τις αρκετές δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά τη διάρκεια του αγώνα. Πιο συγκεκριμένα, στη δεύτερη ειδική διαδρομή, το Ford Fiesta Rally3 ανατράπηκε, αλλά το πλήρωμα συνέχισε την προσπάθειά του. Παράλληλα, έπαθαν κλατάρισμα, το οποίο άλλαξαν μετά το τέλος της διαδρομής, χάνοντας πολύτιμο χρόνο.
Τέταρτη θέση γενικής και χαμόγελα για τους Κωνσταντίνο Ζυγογιάννη-Νικόλαο Τσέλλο που πέτυχαν άλλη μια νίκη στην κατηγορία Ν, χάρη στην οποία αναδείχθηκαν Κυπελλούχοι Ελλάδος Ν για το 2025. Το δίδυμο από τη Λιβαδειά κινήθηκε εντυπωσιακά καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, έχοντας μάλιστα τη «στιγμή» του στο τελείωμα της δεύτερης ειδικής διαδρομής, χωρίς ευτυχώς δυσάρεστες συνέπειες. Παράλληλα, κατάφεραν να κατακτήσουν και τον τίτλο στην κατηγορία C2, ολοκληρώνοντας με επιτυχία τη χρονιά. Συνέχεια στο επιτυχημένο σερί τερματισμών έδωσαν οι Δημήτρης Σταυρόπουλος-Παναγιώτης Κόκκινος, οι οποίοι με το Mitsubishi Lancer ένατης γενιάς ολοκλήρωσαν το 1ο Ράλλυ Παρνασσού στην έκτη θέση γενικής και στη δεύτερη θέση της κατηγορίας Ν. Το βάθρο της Ν συμπλήρωσαν οι Νίκος Ντάβαρης-Κωνσταντίνος Μακρής με Mitsubishi Lancer Evo IX.
Το τρίτο αυτοκίνητο προδιαγραφών Rally2 που συμμετείχε στον αγώνα ήταν αυτό των Γιώργου Παντελάκη – Ηλία Παναγιωτούνη. Το δίδυμο τερμάτισε στην όγδοη θέση της γενικής, με τον οδηγό να εκπληρώνει τον βασικό του στόχο, ο οποίος δεν ήταν άλλος από την εξοικείωση με το Skoda Fabia Rally2 Evo και την απόκτηση πολύτιμης εμπειρίας σε χωμάτινες ειδικές διαδρομές.
Τη νίκη στην F2 E πανηγύρισαν οι Αντώνης Δημόπουλος-Ευθύμιος Σκαλτσάς, οι οποίοι κατέκτησαν τον τίτλο των Πρωταθλητών Ελλάδος στην κατηγορία για το 2025. Ο οδηγός από τον Πύργο που ξεσήκωσε τα πλήθη με τον θεαματικό τρόπο οδήγησής του, αντιμετώπισε πρόβλημα με τον συμπλέκτη του Toyota Starlet στο τελείωμα, ωστόσο κατάφερε να ολοκληρώσει με τον καλύτερο τρόπο τη φετινή χρονιά. Πρόβλημα με το συμπλέκτη από το πρωί αντιμετώπισαν και οι δεύτεροι της κατηγορίας F2 E, Κωνσταντίνος Μυλωνάς-Νικόλαος Παραπέρας, οι οποίοι δεν πτοήθηκαν, το χάρηκαν και ανταμείφθηκαν με μια θέση στο βάθρο της δικίνητης κατηγορίας. Μια θέση πιο πίσω στην F2 E βρέθηκαν οι Κωνσταντίνος Αντωνίου-Ανδρέας Γρηγορόπουλος, οι οποίοι «λαχτάρησαν» με το «καλημέρα», καθώς είχαν έξοδο στο πρώτο χιλιόμετρο του αγώνα. Ευτυχώς, το Ford Escort MKII τους δεν υπέστη ζημιές, επιτρέποντας στο δίδυμο να συνεχίσει και να ολοκληρώσει με επιτυχία το 1ο Ράλλυ Παρνασσού.
Την τέταρτη συνεχόμενη νίκη στην F2 κατέκτησαν φέτος οι Σάββας Λευκαδίτης – Ευάγγελος Ακράτος με το Peugeot 208 Rally4. Το δίδυμο επέλεξε να ακολουθήσει σταθερό ρυθμό, χωρίς υπερβολές, έχοντας ως στόχο την κατάκτηση του τίτλου στην κατηγορία και τα κατάφερε. Πρόκειται για την τρίτη φορά που αναδεικνύονται Πρωταθλητές Ελλάδος στην F2. Τους ακολούθησαν στη δικίνητη κατηγορία οι Θεόδωρος Καλαμαράς – Βασίλης Κούγιας με Ford Fiesta Rally4, με τον οδηγό να ανεβαίνει για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο της F2, σημειώνοντας μια σημαντική επιτυχία στο τελείωμα της αγωνιστικής χρονιάς. Τρίτοι στην F2 και πρώτοι στη C3 ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι Θεόδωρος Πανούτσος-Δημήτρης Πανούτσος, χωρίς να αντιμετωπίσουν ιδιαίτερα προβλήματα με το λευκό Renault Clio R3. Με αυτό τους το αποτέλεσμα, κατέκτησαν τον τίτλο στην κατηγορία C3. Ένα κλατάρισμα στην πρώτη διέλευση από την Αμφίκλεια στέρησε πολύτιμο χρόνο στους Νίκο Παπαχριστόπουλο – Νίκο Ξανθό. Παρά την εκπληκτική τους επίδοση στη δεύτερη ειδική, στην προσπάθεια να ανακάμψουν και να καλύψουν το χαμένο χρόνο, βγήκαν εκτός δρόμου με το Peugeot 208 R2, ολοκληρώνοντας άδοξα τον αγώνα.
Την πρώτη νίκη της καριέρας τους στη C6 πανηγύρισαν στην Αμφίκλεια οι Νίκος Σωτηρόπουλος – Ευάγγελος Μούκας με Toyota Yaris. Το δίδυμο αναρριχήθηκε στην κορυφή από την πρώτη ειδική διαδρομή, έχτισε διαφορά ασφαλείας από τους αντιπάλους του, την οποία κατάφερε να υπερασπιστεί μέχρι τον τερματισμό, ανεβαίνοντας έτσι στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου της κατηγορίας. Μάχη μέχρι το τέλος εξελίχθηκε για τη δεύτερη θέση της C6, η οποία τελικά κατέληξε στον «Βασιλιά» των ελληνικών αγώνων, Μανώλη Παναγιωτόπουλο, με συνοδηγό τον Μάνο Αχτίδα στο Toyota Yaris. Ο «αειθαλής» οδηγός πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμα της φετινής σεζόν, κλείνοντας τη χρονιά με εντυπωσιακό τρόπο. Στην τρίτη θέση αρκέστηκαν οι Πυργιώτες Ιωάννης Αθανασόπουλος-Δημήτρης Ζορμπάς (Toyota Yaris), οι οποίοι εξαπέλυσαν επίθεση στο τέλος, χωρίς όμως να μπορέσουν να ξεπεράσουν το εμπόδιο των Παναγιωτόπουλου-Αχτίδα. Η τέταρτη θέση στη C6 ήταν αρκετή για να χαρίσει τον τίτλο των Κυπελλούχων Ελλάδας στην κατηγορία στους Θανάση Πατέα – Βασίλη Παναγόπουλο. Με το Toyota Starlet EP91, κύριο μέλημα του πληρώματος ήταν να διατηρηθεί στην κορυφή της κατηγορίας στο πρωτάθλημα, στόχο που πέτυχε με απόλυτη επιτυχία.
Από εκεί και πέρα, την καρώ σημαία του τερματισμού είδαν επίσης οι Στέφανος Θεοχαρόπουλος-Γιώργος Κότσαλης που βρέθηκαν στα μπάκετ ενός Ford Fiesta Rally3, καθώς επίσης και οι Γιώργος Ηλιόπουλος-Στέλιος Χαλδαίος. Έχοντας για πρώτη φορά στα χέρια του ένα ασημί Renault Clio Rally3, το πλήρωμα ήταν στην έβδομη θέση της γενικής κατάταξης, μέχρι την πέμπτη ειδική διαδρομή, στην οποία είχαν έξοδο χάνοντας αρκετά λεπτά. Χάρη στη βοήθεια θεατών, συνέχισαν την προσπάθειά τους και κατάφεραν να φτάσουν στον τερματισμό, στην Αμφίκλεια. Στην πρώτη του εμφάνιση ως οδηγός, ο Δημήτρης Τσιαντής τερμάτισε στο 1ο Ράλλυ Παρνασσού, με τον Παντελή Παπανδρέου στο δεξί μπάκετ ενός μαύρου Honda Civic Type R EP3, ολοκληρώνοντας επιτυχώς το ντεμπούτο του στο χώρο των αγώνων. Για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα έφτασαν στον τερματισμό οι Αλέξανδρος Μουρίκης-Νίκος Τσακίρης παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισαν με το Renault Clio RS Ragnotti. Τερμάτισαν επίσης οι Σάββας Τζιλάβης-Αλέξανδρος Ματαλιωτάκης (Ford Escort MKI) και οι Αθανάσιος Μυλωνάς-Γεώργιος Δημήτριος Γεωργόπουλος με MG ZR 105.
Η ατυχία «χτύπησε νωρίς την πόρτα» των Δημήτρη Παλαιοκώστα-Ανδρέα Βίγκου, οι οποίοι εγκατέλειψαν την προσπάθειά τους νωρίς από πρόβλημα στην τροφοδοσία του Renault Clio Rally3. Έξοδο είχαν οι Δημήτρης Τσετσώνης-Βαγγέλης Παναρίτης (Subaru Impreza N12), ενώ εγκατέλειψαν επίσης οι Μηνάς Μπενής-Ταξιάρχης Ασημακόπουλος (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) στην πρώτη απόπειρα του πληρώματος στη χωμάτινη επιφάνεια, οι “Simetra”-Απόστολος Πάλλας (Mitsubishi Lancer Evo IX), οι Γιώργος Χατζηδάκης-Χρήστος Χατζηδάκης (Ford Escort MKII), οι Διονύσης Κατέβας-Παντελής Τζαβάρας (Toyota Yaris) και οι Βασίλης Χατζηδάκης-Σπύρος Καραστεφάνου (Renault Clio RS), οι οποίοι είχαν σπασμένο ψαλίδι έπειτα από έξοδο.
Τη διοργάνωση του 1ου Ράλλυ Παρνασσού ανέλαβαν τα Σωματεία «Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής» (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) και «Αγωνιστικός Σύλλογος Ιδιοκτητών Σπορ Αυτοκινήτων» (ΑΣΙΣΑ), ενώ πολύτιμη στήριξη στους διοργανωτές προσέφερε ο Δήμος Αμφίκλειας-Ελάτειας. Χορηγός ήταν το Tactical Shop, το οποίο αποτελεί το κορυφαίο e-shop στην Ελλάδα για tactical, outdoor και αμυντικό εξοπλισμό, με ισχυρή παρουσία και στην Ευρώπη. Το ηλεκτρονικό κατάστημα εξυπηρετεί επαγγελματίες Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας, λάτρεις του airsoft, κυνηγούς και φίλους της υπαίθριας ζωής, προσφέροντας αξιόπιστο εξοπλισμό και υποστήριξη που ξεχωρίζει. Επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα (https://tacticalshop.gr/) για περισσότερες πληροφορίες.
Η Οργανωτική Επιτροπή του 1ου Ράλλυ Παρνασσού θέλει να ευχαριστήσει όλα τα πληρώματα που συμμετείχαν στον αγώνα. Ραντεβού την επόμενη χρονιά.
Νικητές κατηγοριών
Rally3: Αχιλλέας Χριστοδούλου / Κωνσταντίνος Σούκουλης – Ford Fiesta Rally3
F2: Σάββας Λευκαδίτης / Ευάγγελος Ακρατος – Peugeot 208 Rally4
F2 E: Αντώνης Δημόπουλος / Ευθύμιος Σκαλτσάς – Toyota Starlet KP60
C1: Ιωάννης Παπαδημητρίου / Χρήστος Κουζιώνης – Skoda Fabia RS Rally2
C2: Αχιλλέας Χριστοδούλου / Κωνσταντίνος Σούκουλης – Ford Fiesta Rally3
Ν: Κωνσταντίνος Ζυγογιάννης / Νικόλαος Τσέλλος – Mitsubishi Lancer Evo IX
C3+C4: Αντώνης Δημόπουλος / Ευθύμιος Σκαλτσάς – Toyota Starlet KP60
C5: Σάββας Λευκαδίτης / Ευάγγελος Ακρατος – Peugeot 208 Rally4
C6: Νικόλαος Σωτηρόπουλος / Ευάγγελος Μούκας – Toyota Yaris

















