Ταχύτερος όλων ο Πατσουρέας στην Ανάβαση Πορταριάς

Το Valvoline Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων 2018 και ο 5ος γύρος του είναι πλέον παρελθόν αφού το «Βουνό των Κενταύρων» τον φιλοξένησε με απόλυτη επιτυχία, στις 8 και 9 Σεπτεμβρίου, με τους διοργανωτές (Λ.Α. Βόλου) να δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό.

Είναι δεδομένο πως η 38η Ανάβαση Πορταριάς, θα μείνει στην ιστορία για δύο βασικά χαρακτηριστικά. Πρώτος για τις μάχες που δόθηκαν στις περισσότερες κατηγορίες, με τους νικητές να κρίνονται στα δέκατα και δεύτερον για τα εντυπωσιακά κύπελλα, που φρόντισαν οι διοργανωτές να έχουν στις απονομές.

Η Ανάβαση διεξήχθη ως είθισται, στη διαδρομή μήκους 3,1km σε τμήμα της Ε.Ο. Βόλου – Πορταριάς από τη διασταύρωση Σταγιατών έως το χωριό Πορταριά, σε μια διαδρομή όπου οι περισσότεροι την χαρακτηρίζουν ιδιαίτερη και δύσκολη, αφού περιέχει αρκετά τεχνικά κομμάτια. Φέτος στα δύο πιο «δύσκολα» τμήματά της, με την υποστήριξη και την βοήθεια της Περιφέρειας, η Λ.Α. Βόλου έριξε καινούργιο ασφαλτοτάπητα ο οποίος διόρθωσε την παλιές «ανωμαλίες» και διόρθωσε την πρόσφυση.

Στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι είχαμε πόλεμο σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες, ενώ σε κάποιες άλλες αναδείχθηκαν Πρωταθλητές, αν και μένουν ακόμα 3 Αγώνες (Ομαλός, Μοσχοκαρυά και Πιτίτσα).

Για τις «μεγάλες» κατηγορίες Formula Saloon και Formula Saloon Turbo έγινε ο κακός χαμός. Νικητής αναδείχθηκε ο Κώστας Πατσουρέας με Mitsubishi EVO, όπου επέστρεψε μετά από μικρή απουσία, δείχνοντας το «λιοντάρι» που κρύβει μέσα του και αποδεικνύοντας ότι «το έχει». Δεύτερος τερμάτισε ο Κώστας Λαζαρίδης με Mitsubishi EVO κάνοντας την ευχάριστη έκπληξη με την επίδοσή του, οδηγώντας πάνω από το όριο αλλά με σύνεση και μυαλό. Τρίτος ο «Μάριο» Ηλιόπουλος όπου αν και δεν πρόλαβε να κάνει δοκιμαστικά με το νέο του Ford Focus μετά από μια έξοδο στο πρώτο σκέλος του Σαββάτου, κατάφερε να οδηγίσει την Κυριακή κάνοντας το ταχύτερο loop στο 2ο σκέλος του Αγώνα, ξεσηκώνοντας τον κόσμο για ακόμα μία φορά. Τέταρτος ο «μαχητής» Παναγιώτης Παρθένης με Mitsubishi EVO που πάλεψε με τα θηρία μένοντας με το κεφάλι ψηλά, ακολουθώντας το βάθρο από απόσταση αναπνοής. Μεγάλος άτυχος ο Σολδάτος Παναγιώτης με το θηρειώδες Ford Fiesta, αφού έχασε πολύτιμο χρόνο στο πρώτο σκέλος του Αγώνα κάνοντας ένα τετακέ.

Στην Κατηγορία Α και την Κλάση Α8 ο συνήθης ύποπτος Λεωνίδας Κύρκος με Ford Escort δεν επέτρεψε σε κανέναν να αμφισβητήσει την απόλυτη κυριαρχία του και πήρε άνετα την νίκη. Για την δεύτερη θέση έκοψε το νήμα πιο γρήγορα για λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο ο Παναγιώτης Λίωρης με Ford Escort Cosworth αφήνοντας τον Ανδρέα Ντόφη με Mitsubishi Lancer Evo στην τρίτη θέση, σε μια από τις πιο δυνατές μάχες του Αγώνα. 

Στην κατηγορία Ν «έπαιξε μπάλα» μόνος του ο Παναγιώτης Κύρκος κάτι το οποίο τον έστεψε και Πρωταθλητή από τόσο νωρίς. Ακολούθησε ο Κωνσταντίνος Καραθανάσης, που βγήκε νικητής της μάχης των δύο Honda Civic Type R με τον Γιάννη Φωτεινέλλη. 

Για τις Κατηγορίες Ε και Ε έως 2000, ήταν σειρά του Σπύρου Βοργιά με Peugeot 106 S16 να βγει νικητής της εντυπωσιακής του αναμέτρησης με τον Τρύφωνα Χασάπη με Citroen AX Sport 1.6. Στο πρώτο ανέβασμα ο Χασάπης ήταν 13 εκατοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος, όμως στο δεύτερο ο Βοργιάς ανέβηκε 1,2 δευτ. ταχύτερα, για να κερδίσει αυτή τη μεγάλη μονομαχία των δύο οδηγών από την Τρίπολη. Τρίτος τερμάτισε ο Λάππας Χρήστος με Peugeot 106.

Στην κατηγορία Α έως 2000 ο Τσιόγκας Αλέξανδρος Peugeot 106 MAXI ήταν το απόλυτο φαβορί και απλά μάζεψε και άλλους πόντους για να έρθει ακόμα πιο κοντά στην κατάκτηση του Πρωταθλήματος. Γρήγορος και εντυπωσιακός όλο το Σαββατοκύριακο εκμεταλλευόμενος και την απουσία των συναγωνιστών του. Για το σκαλί του δεύτερου είδαμε μια συναρπαστική μάχη μέχρι τέλους ανάμεσα στον Μπάτζανο Βασίλη και Βασίλη Ρέκκα. Και οι δύο οδηγούσαν Citroen Saxo και η διαφορά τους ήταν μικρότερη από ένα δευτερόλεπτο υπέρ του πρώτου. 

Στην Ν έως 2000 ο Κωνσταντίνος Καραθανάσης, επικράτησε του Γιάννη Φωτεινέλη (και οι δύο με Honda Civic Type R) ενώ στο τρίτο σκαλί ανέβηκε ο Γιαννούλης Διονύσης με Peugeot 106.

 

Πάμε τώρα να δούμε επιμέρους τις κλάσεις όπου οι μάχες της 38ης Πορταριάς θα συζητιούνται για πολύ καιρό ακόμα.

Για την πολυπληθή Ν2 τα τύμπανα του πολέμου είχαν αρχίσει να βαρούν από τα Δοκιμαστικά του Σαββάτου με τους διεκδικητές να δίνουν μάχη από την πρώτη μέχρι την τελευταία θέση. Πρώτος έκοψε το νήμα ο Γιαννούλης Διονύσης Peugeot 106 που με τα εντυπωσιακά και γρήγορα περάσματα του δεν άφησαν περιθώρια στον ανταγωνισμό. Ο πρωτοπόρος του Πρωταθλήματος Κίμωνας Θέος με Peugeot 106, τερμάτισε στην δεύτερη θέση κάτι που όμως δεν του στέρησε την πρωτοπορία. Στην μάχη για τη δεύτερη θέση είχαμε «ενδοοικογενειακή» κόντρα αφού Κίμωνας Θέος και Πολύδορος Φούντας ανήκουν στην ΦΙΛΜΠΑ. Ο Πολύδορος μετά από ένα μικρό οδηγικό λάθος στο δεύτερο σκέλος τερμάτισε τρίτος ενώ στο πρώτο σκέλος ήταν πιο γρήγορος από τον Κίμωνα για μόλις ένα δέκατο. Θυμίζουμε πως ο Φούντας επέστρεψε μετά από 5 χρόνια απουσίας στην ενεργό δράση.

Στην Ν3 είχαμε Ιαπωνική επικράτηση έναντι των Γάλλων. Οι Κωνσταντίνος Καραθανάσης και Γιάννης Φωτεινέλη (και οι δύο με Honda Civic Type R) ενώ στο τρίτο σκαλί ανέβηκε ο Γιαννούλης Διονύσης με Peugeot 106.

Στην Α5 ο «τοπικός» Μπατσίλας Άγγελος με Suzuki Swift κέρδισε τον Παράβαλο Γιάννη με Toyota Yaris για μόλις 0,7 δευτ σε μια πολύ δυνατή μάχη. Τρίτος τερμάτισε ο Δαμασιώτης Ευστάθιος και αυτός με Toyota Yaris.

Στην Α6 έγινε πόλεμος. Η διαφορά ανάμεσα του πρώτου Μπάτζανου Βασίλη και του δεύτερου Ρέκκα Βασίλη ήταν μόλις 0,9 δευτ. Τρίτος τερμάτισε ο Ανάγνου Βασίλης. Τυχαίο πως είχαμε τρεις Βασίληδες και τρία Citreon Saxo στο βάθρο;

Η Ε10 εξελίσσεται σε μια από τις εντυπωσιακές και ανταγωνιστικές κατηγορίες. Νικητής στο Βουνό των Κενταύρων αναδείχθηκε ο Βοργιάς Σπύρος, με δεύτερο τον Λάππα Χρήστο και τρίτο τον Αποστόλου Αποστόλη. Και οι τρεις με Peugeot 106 S16.

Στην Ε11 ο Χασάπης Τρύφωνας με Citroen AX, ήταν εξ αρχής το φαβορί και απλά ήρθε και επιβεβαίωσε τον τίτλο του και πολύ δύσκολα θα χάσει το Πρωτάθλημα αφού σχεδόν το έχει πάρει και μαθηματικά. Δεύτερος τερμάτισε ο «Κανέλλος» με το κατακόκκινο Peugeot 106, ενώ τρίτος ο Μπίμπικας Παναγιώτης με Volkwagen Golf.

Ίσως η μάχη της χρονιάς έγινε στην FST2 ανάμεσα στους Ζυγογιάννη Κωνσταντίνο με Audi A3 και Σταφυλοπάτη Αντώνη με Opel Astra. Ο Ντίνος ήθελε την νίκη για το γόητρο αφού είναι μακριά πρώτος στο Πρωτάθλημα αφού φέτος ο Σταφυλοπάτης δεν «ακολουθεί». Από τα δοκιμαστικά η μάχη μεταξύ των δύο κράταγε καλά και με τους δύο οδηγούς να αντιμετωπίζουν προβλήματα με τις μεταδόσεις τους. Η πλάστιγγα έγειρε υπέρ του Ζυγογιάννη από τερμάτισε πρώτος με μόλις 0,99 δεύτερα διαφορά. Τρίτος τερμάτισε ο Κορίνθιος Γρηγόρης με Seat Leon.

Στην FSA2L νικητής αναδείχθηκε ο Βαγδούτης Αντώνης με Peugeot 106. Δεύτερος τερμάτισε ο Πέππας Φραγκίσκος με Ford Focus ενώ τρίτος τερμάτισε ο Χαλάστρας Σπυρίδων me Peugeot 106.

Τα αποτελέσματα για το ΕΝΙΑΙΟ SKoda Fabia Cup μπορείτε να τα δείτε ΕΔΩ 

Μετά από το εντυπωσιακό του πέρασμα από το Πήλιο, τώρα το Valvoline Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων ταξιδεύει προς άλλη μια πανέμορφη τοποθεσία, στην περιοχή των Χανίων της Κρήτης – για την Ανάβαση Ομαλού, που θα διεξαχθεί στις 29-30 Σεπτεμβρίου 2018.

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

1ο Σκέλος Δοκιμαστικών

2ο Σκέλος Δοκιμαστικών

1ο Σκέλος Αγώνα

2ο Σκέλος Αγώνα