ΣΧΟΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΚΑΡΑΒΑΓΓΕΛΗ : Το χθες, το σήμερα και το αύριο της υπεύθυνης  εκπαίδευσης οδηγών.

Συνέντευξη του Γρηγόρη Καραβαγγέλη με θέμα την ιστορία της ομώνυμης  Σχολής  οδηγών καθώς και για την εξέλιξη (μέσα σε αυτά τα χρόνια) των  απαιτήσεων  του νόμου για τη βελτίωση του συστήματος εκπαίδευσης –  εξέτασης υποψηφίων οδηγών.

Η ιστορία της Σχολής οδηγών Καραβαγγέλη ξεκινά  στα τέλη της δεκαετίας του 50, όπου ο Νίκος  Καραβαγγέλης  ιδρύει τη Σχολή. Ακολουθούν τα αδέλφια του Κάλης, δίπλα στον Νίκο και Τάκης στην Αθήνα.

Τη δεκαετία του 70 έγινε το πρώτο βήμα, από πλευράς νομοθεσίας, όπου οι υποψήφιοι οδηγοί  εξετάζονταν μόνοι τους μέσα στο όχημα, σε κλειστούς χώρους, στις ειδικές δοκιμασίες.

Πάντα πιστοί στην αναγκαιότητα  εκπαίδευσης  οδηγών που να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες οδήγησης στη χώρα μας αλλά και για τη σωστή προετοιμασία τους στις απαιτήσεις του νόμου,  ο Νίκος και ο Κάλης  ενοικιάζουν  και διαμορφώνουν  κλειστό χώρο πρακτικής εκπαίδευσης  οδηγών  οι οποίοι οδηγούν χωρίς τον εκπαιδευτή μέσα στο όχημα.

Η νομοθεσία αλλάζει  καταργώντας την εξέταση χωρίς εκπαιδευτή μέσα στο όχημα σε κλειστό χώρο. Εκείνη την εποχή μπαίνουν  στην εκπαίδευση οι δύο γιοί του Νίκου, Χάρης και Γρηγόρης ο οποίος διατηρεί τη Σχολή μέχρι σήμερα.

Το δεύτερο νομοθετικό βήμα ήρθε στα τέλη της δεκαετίας του 2000, όπου επέβαλε τη δημιουργία κλειστών χώρων για την πραγματοποίηση των ειδικών δοκιμασιών. Μερικές περιφέρειες, μέσω ΕΣΠΑ, πήραν  χρήματα  και δημιούργησαν τα πάρκα εξέτασης οδηγών. Η περιφέρεια Δυτικής   Ελλάδας δεν ανταποκρίθηκε.

Ανταποκρίθηκε   όμως  ο Γρηγόρης  Καραβαγγέλης ,για τις ανάγκες της εκπαίδευσης, αγοράζοντας  οικόπεδο  και διαμορφώνοντας πάρκο στο οποίο εκτός των ειδικών δοκιμασιών   μπορούν να πραγματοποιηθούν και ασκήσεις ασφαλούς οδήγησης , όπως η άσκηση  αποφυγής ταράνδου σε ολισθηρό οδόστρωμα, με Ελβετικά πρότυπα.

Το μέτρο αδράνησε και συνεχίζονταν οι εξετάσεις  στις γειτονιές της πόλης ενοχλώντας τους κατοίκους των περιοχών εξετάσεων.

Σήμερα ο Ν 4599/2019 επαναφέρει την οδήγηση σε κλειστούς  ειδικά  διαμορφωμένους  χώρους χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή μέσα στο όχημα  καθώς και κάμερες οι οποίες θα καταγράφουν τη διαδικασία εξέτασης  για να υπάρχει διαφάνεια στη διαδικασία.

Για τη δημιουργία των χώρων εξέτασης  αυξήθηκε το ποσό του παραβόλου θεωρητικής  και πρακτικής εξέτασης κατά πέντε ευρώ υπέρ των Περιφερειών  ώστε να ανταπεξέλθουν στο κόστος κατασκευής των χώρων εξέτασης οδηγών.

Αυτό είναι κάπως περίεργο, δηλαδή: Σαν να έχω ένα τραπεζάκι έξω από  εκεί που ΘΑ λειτουργήσει  στο μέλλον το γραφείο μου και να απαιτώ χρήματα από τους πελάτες για τη δημιουργία του. Όταν δε ολοκληρωθούν  τα έργα θα τους καλέσω να τους εκπαιδεύσω. Μου θυμίζει τακτική απατεώνων.

Στη Σχολή σήμερα εξυπηρετεί από τη θέση της γραμματέως αλλά και  εκπαιδεύει η σύζυγος του Γρηγόρη Καραβαγγέλη  Στέλλα Φελώνη.

Το αύριο  της Σχολής, τα  δυο μικρότερα  από τα πέντε παιδιά του Γρηγόρη προετοιμάζονται από πολύ μικρή ηλικία στο ΚΑΡΤ με τακτικές προπονήσεις  αλλά και συμμετοχές σε αγώνες  ΚΑΡΤ του πανελληνίου πρωταθλήματος. Παράλληλα βρίσκονται κοντά στη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση (όταν πραγματοποιείται στον κλειστό χώρο της Σχολής) και εφόσον το επιτρέπουν οι σχολικές και φροντιστηριακές τους υποχρεώσεις .

Είναι επιτακτική ανάγκη να επιταχύνουμε την βελτίωση της ποιότητας εκπαίδευσης οδηγών κινούμενοι με ταχύτητα λαγού και όχι χελώνας. Η  νομοθεσία όλα τα χρόνια κινήθηκε  σε ρυθμό τσάμικου χορού  (βήματα εμπρός   και  πίσω) την ώρα που ο εκάστοτε μπροστάρης στο χορό υπουργός να κάνει   << φιγούρες  διαφάνειας >> χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα στην αποτελεσματικότητα των μέτρων . Όπου δε υπάρχει κάτι αποτελεσματικό, αδρανεί ή καταργείται!!!

Ο Ν 4599/2019 για τη διασφάλιση της αδιάβλητης  θεωρητικής εξέτασης προβλέπει την τοποθέτηση  στις αίθουσες εξέτασης κλωβό αποκλεισμού  σήματος τηλεφώνων, για να μην είναι δυνατή η επικοινωνία  και η μετάδοση προς τον υποψήφιο των ορθών απαντήσεων .Ο νόμος ψηφίστηκε το Μάρτιο του 2019 και άμεσα αδράνησε η διάταξη κλωβού αποκλεισμού  σήματος τηλεφώνου.  Είναι το μόνο πράμα για το οποίο δόθηκε παράταση μέχρι να προμηθευτούν οι υπηρεσίες τον εξοπλισμό??????? Στις  15 Μαϊου του 2019, μόλις δύο μήνες από την εφαρμογή του νέου νόμου, επωφελούμενοι την παράταση της εφαρμογής του νόμου  για τον κλωβό αποκλεισμού σήματος τηλεφώνου, συλλαμβάνονται στην Ελευσίνα επιτήδειοι να μεταδίδουν τις σωστές απαντήσεις σε υποψήφιο!!!!!!! Κάποιοι μιζαδόροι φρενάρουν το νόμο???? Αυτές  είναι οι << φιγούρες  διαφάνειας του εκάστοτε μπροστάρη υπουργού στο τσάμικο>> που αναφέρω παραπάνω!!!!!

Τέλος ας αναλογιστεί η κυβέρνηση που αναλαμβάνει μετά τις εκλογές εάν πρέπει να μας γυρίσει για άλλη μια φορά πίσω στο καθεστώς της διαπλοκής. Να σεβαστεί κάθε  νέα και νέο που επιθυμεί να ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΟΔΗΓΕΙ και όχι να  αγοράσει δίπλωμα, να λύσει όλα τα μικροπροβλήματα του νέου νόμου με γνώμονα την οδική ασφάλεια.