Πλήθος κόσμου για τον «Ιαβέρη» στην Χαλανδρίτσα

Ιαβέρης

Με μια πραγματικά εντυπωσιακή προσέλευση κόσμου πραγματοποιήθηκε η ενημερωτική Ημερίδα με θέμα «Ασφαλής Οδική Συμπεριφορά και Αιμοπροστασία» που διοργάνωσε με απόλυτη επιτυχία ο «Σύλλογος Εθελοντών Αιμοδοτών Κ.Υ. Χαλανδρίτσας».

Την ημερίδα άνοιξε με τον χαιρετισμό του ο Πρόεδρος του Συλλόγου Χαλανδρίτσας Θεοδωρόπουλος Αθανάσιος ο οποίος έδωσε τον λόγο στον Εκπρόσωπο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Πατρών κ.κ. Χρυσόστομου και στην Εκπρόσωπο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος Τογιοπούλου Αναστασία.

Το παρόν έδωσαν ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος κ. Απόστολος Κατσιφάρας, ο Δήμαρχος Ερυμάνθου Καρπής Αθανάσιος, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Ερυμάνθου κ. Γεωργαντόπουλος Λεωνίδας, ο Αντιδήμαρχος Ερυμάνθου κ. Σουβαλιώτης Ιωάννης Σεβασμιώτατου εκπροσωπώντας τις τοπικές αρχές.

Ακόμα το παρόν έδωσαν η ΦΙΛΜΠΑ, οι Alfistoi Patras και το skodaclubpeloponnisou.

Αμέσως μετά τα τυπικά τον λόγο πήρε ο «Ιαβέρης» όπου με τον μοναδικό χειμαρρώδη λόγο του καθήλωσε το κοινό για αρκετή ώρα, που παρακολουθούσε με ανοιχτό το στόμα.

Διαβάστε πιο κάτω μερικές από τις «ατάκες» που πρέπει να μας μείνουν χαραγμένες στο μυαλό :

1) Ξέρετε με πόσα χιλιόμετρα έπεσε πάνω στην κολώνα της μπασκέτας ο μπασκετμπολίστας Μπόμπαν Γιάνκοβιτς; Ε; Με τέσσερα (4) χιλιόμετρα την ώρα. Και έμεινε ανάπηρος,  παραπληγικός. Όταν λοιπόν το παιδί σας στέκεται λυμένο και όρθιο ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα και φρενάρετε ή τρακάρετε με περισσότερα από 4 χ.α.ω., ξέρετε τί είναι πιθανό να γίνει; Και πόσο συχνά πάτε με 4 χ.α.ω.; Και πόσο συχνά ο απέναντί σας πάει επίσης με 4 χ.α.ω.;
2) Οταν ένα ΙΧ κινείται με 50 χ.α.ω. και τρακάρει σε σταθερό  σημείο (κολώνα) ξέρετε με πόση δύναμη θα σκάσει ο επιβάτης  που δε φοράει ζώνη στο ταμπλώ; Με δύναμη 3 τόνων. Μπορείτε  εσείς να σηκώσετε 3 τόνους; Ο Πύρρος Δήμας σηκώνει κάπου 240  κιλά. Είμαστε λοιπόν τόσο ηλ@θιοι; Ναι είμαστε.
3) Όταν οι πίσω επιβάτες δε φοράνε ζώνη ασφαλείας (αλήθεια πόσοι από τους πίσω επιβάτες φοράνε ζώνη; ξέρετε με πόση  δύναμη θα σκάσουν πάνω στους μπροστινούς; Με 3 τόνους. Ε, λοιπόν τί νόημα έχει να φοράει ο μπροστινός επιβάτης ζώνη ασφαλείας, άμα δε φοράει ο πίσω;
4) Οταν η μαμά κρατάει το αγγελούδι της στην αγκαλιά,  καθισμένη στο μπροστινό κάθισμα, ξέρετε με πόση δύναμη θα το  συνθλίψει πάνω στο ταμπλώ, αν γίνει ατύχημα με μόλις 50 χ.α.ω.; Με 3 τόνους. Θα βάζατε το παιδί σας να το συνθλίψει ένα φορτηγό 3 τόνων; Οχι; Ε, γιατί το κρατάτε στην αγκαλιά;
5) Λέει ο Έλληνας που τα ξέρει όλα: “Άμα δε φοράω κράνος, βλέπω καλύτερα και στο κάτω  κάτω μόνο τον εαυτό μου βλάπτω”.  Αλήθεια; Κλαμένος και μυξωμένος, πέρα από αηδία είσαι και σκέτη τύφλα. Την τύφλα σου δε βλέπεις. Αλλά ας το δούμε και αλλιώς. Αν πηγαίνεις με 80 χ.α.ω και φας τη μέλισσα στη μούρη, δεν είναι πιθανό να προκαλέσεις ατύχημα; Και ποιός θα  φταίει τότε; Βλέπεις λοιπόν που το κράνος δεν είναι μόνο  “δική σου  υπόθεση”;
6) Έχετε δει κάποιους πιτσιρικάδες με φτιαγμένα παπιά που  έχουν (για μόδα; δεν ξέρω) ημιφορεμένο το κράνος, δηλ. το  ακουμπάνε μέχρι το μέτωπο, κάπως σαν την περικεφαλαία του  Περικλή; Θα το έχετε δει, δε μπορεί. Το ξέρετε ότι είναι χειρότερο από το να μη φοράνε καθόλου κράνος; Κι αυτό γιατί το ακουμπισμένο σαν περικεφαλαία κράνος σε πιθανή πτώση μπορεί να τραυματίσει τον αυχένα και να είναι αυτό η αιτία που θα αφήσει τον αναβάτη ανάπηρο. Το ίδιο ισχύει και για  αυτόν που φοράει μεν το κράνος του αλλά το έχει λυμένο. Άμα  είσαι λοιπόν τόσο ανόητος και έχεις το κράνος για περικεφαλαία ή το έχεις λυμένο, καλύτερα χωρίς κράνος.
7) Ξέρετε ότι πολλοί γονείς προσπαθούν οι ίδιοι (εν αγνοία  τους βέβαια) να στείλουν τα παιδιά τους στον τάφο; Δείτε πώς. Πραγματικό γεγονός σε ελληνικό νησί.  Ο γιός συλλαμβάνεται μέσα στη νύχτα με μοτοσυκλέτα μεγάλου κυβισμού, χωρίς κράνος και χωρίς δίπλωμα από την αστυνομία. Οι αστυνομικοί παίρνουν  μέσα στη νύχτα τηλέφωνο στο σπίτι του νεαρού και  ειδοποιούν τους γονείς του. Το επόμενο πρωί πέφτουν από τον πατέρα τα τηλέφωνα σε “παράγοντες” του τόπου και η κλήση σβήνεται και το θέμα είναι “λήξαν”. Είναι όμως; Σε λίγο καιρό ο νεαρός σκοτώνεται με τη μηχανή χωρίς να φοράει κράνος. Τι έκανε ο πατέρας; Έδωσε το χείριστο παράδειγμα στο γιό του. Με τη στάση του τού είπε: “Δεν είναι κακό να οδηγούμε ενάντια στον ΚΟΚ, αρκεί να είμαστε σε θέση να μην τρώμε πρόστιμο και ποινές”. Όταν ο πατέρας  επιδεικνύει τη … δύναμή του σβήνοντας την κλήση του γιού που οδηγεί χωρίς δίπλωμα, του “δείχνει” με ποιόν τρόπο πρέπει να πορεύεται στη ζωή. Γλύφοντας, παρακαλώντας και κοροϊδεύοντας τον ίδιο σου τον εαυτό και τους άλλους. Η παιδεία, επέμεινε ο Ιαβέρης, αποκτάται μέσα από το σπίτι. Το παράδειγμα των γονιών είναι το πιο ισχυρό παράδειγμα. Αλλά οι περισσότεροι γονείς είναι οι ίδιοι κάκιστα παραδείγματα.
8) Τί είναι για την ελληνική πολιτεία πιο κακό; Το να αποπειραθείς να κλέψεις λεφτά από μία τράπεζα ή το να αποπειραθείς να δολοφονήσεις κάποιον; Ε, λοιπόν πιο κακό είναι το πρώτο. Δείτε γιατί:  -Άμα σε πιάσουν να κλέβεις μια τράπεζα, θα πας κατηγορούμενος στα ποινικά δικαστήρια. Άμα περάσεις με κόκκινο (άρα στην ουσία άμα αποπειραθείς να σκοτώσεις κάποιον άλλο που περνάει με πράσινο) πληρώνεις  πρόστιμο 700 ευρώ. Κι άμα “τα έχεις τα φράγκα” και πληρώσεις μέσα σε 10 μέρες, σου κάνουν ΕΚΠΤΩΣΗ  50% και πληρώνεις 350 ευρώ. Άμα πας να κλέψεις λοιπόν, πας  φυλακή. Άμα πας να σκοτώσεις, πληρώνεις και με έκπτωση.  Μη γελάτε, εμάς αφορούν αυτά.
9) Αλλά η ελληνική πολιτεία  έχει μακρά θητεία στην υποκρισία. Τη μέρα που ψηφιζόταν ο νέος ΚΟΚ, ένα κανάλι την είχε στήσει στην είσοδο του γκαράζ της Βουλής. Σχεδόν κανένας βουλευτής δε φορούσε ζώνη.  Και πήγαιναν να ψηφίζουν για να πάει το πρόστιμο για τη ζώνη στα 350 ευρώ! Με έκπτωση 50%, αν πληρώσεις σε 10 μέρες, βεβαίως
10) Αλλά ας το πάμε και παραπέρα. Πόσοι κάηκαν στις φωτιές  της Πελοποννήσου το 2007; 80 άνθρωποι. Και πάλι ο κοιμισμένος στον καναπέ του Έλλην, ξύπνησε από το μόνιμο λήθαργό του και μίλησε για “εθνική τραγωδία”. Οι 2.500 νεκροί κάθε χρόνο στα  τροχαία τί είναι; Έχει  διαφορά ένας άνθρωπος που καίγεται από έναν που σκοτώνεται σε τροχαίο; Για πείτε μου;
Θα σας παροτρύναμε να παρακολουθήσετε μια ομιλία του «Ιαβέρη». Ίσως σας γίνει δίδαγμα.