Ανάβαση Πορταριάς : Οι «μάχες» κέρδισαν το ενδιαφέρον του κόσμου

Οι κόντρες, τα απρόοπτα, οι ανατροπές και οι μάχες μέχρις τελικής πτώσης συνέθεσαν το σκηνικό για την 37η Ανάβασης Πορταριάς AEGEAN ΚΑΡΑΛΗΣ 2017, η οποία άφησε ανοιχτά μέτωπα σε πολλές κατηγορίες και έκλεισε ελάχιστα!
Ο κόσμος σταθερός στο ραντεβού του για ακόμα μία χρονιά αφού τολμούμε να πούμε πως πάνω από 10.000 θεατές είδαν τον Πρωταθληματικό Αγώνα. Η Λέσχη Αυτοκινήτου Βόλου που ανέλαβε όπως  κάθε χρόνο την διοργάνωση, με συνέπεια και υπευθυνότητα έφερε εις πέρας αυτόν τον αγώνα.

Το αγωνιστικό κομμάτι είμαστε βέβαιοι πως δεν άφησε κανέναν ασυγκίνητο αφού από τις πιο μικρές μέχρι τις μεγάλες κατηγορίες δόθηκαν μάχες που κερδήθηκαν στο δευτερόλεπτο. Ο 7oς  γύρο του πρωταθλήματος, μάζεψε πάνω από 100 οδηγούς μετατρέποντάς τον σε τελικό που χωρίς όμως Πρωταθλητή. Εκεί που λέγαμε πως τα φαβορί θα επικρατούσαν το Βολιώτικο βουνό μας έκρυβε πολλές εκπλήξεις.

Οι άτυχες στιγμές δεν έλειψαν για πολλούς αγωνιζόμενους, ωστόσο δόθηκε μάχη με τον χρόνο από την καλή διοργάνωση ώστε οι καθυστερήσεις να είναι όσο το δυνατόν μικρότερες.

Σε ένα δικό του αγώνα έτρεχε και πάλι, ο Μάριος Ηλιόπουλος φτάνοντας εύκολα στη νίκη στη Ομάδα Formula Saloon, βελτιώνοντας μάλιστα την επίδοσή του σε σχέση με το Σάββατο γράφοντας νέο άτυπο ρεκόρ ανάβασης το οποίο κατείχε ο ίδιος από πέρυσι με 1.46.57 . Ο Mario έχει ήδη εξασφαλίσει τον τίτλο στην κατηγορία, ωστόσο βρέθηκε στο βουνό των Κενταύρων για να ξεσηκώσει τα πλήθη. Πίσω του τερμάτισε ο Κωνσταντίνος Λαζαρίδης (Mitsubishi Lancer Evo VIII) που επέστρεψε στο πρωτάθλημα, αφήνοντας τον Παρθένη με (Mitsubishi Lancer Evo IX) στο τρίτο σκαλί του βάθρου.

Στην Ομάδα Α για τέταρτο σερί αγώνα νικητής ήταν ο Λεωνίδας Κύρκος (Ford Escort WRC) που πλέον θέλει να τερματίσει στο βάθρο της κατηγορίας στην Καστανιά για να εξασφαλίσει άλλον έναν τίτλο. Ο Ανδρέας Ντόφης με (Mitsubishi Lancer Evo VIII) με πολύ καλό χρόνο στο δεύτερο ανέβασμα ξεπέρασε το εμπόδιο του πρωτοπόρου του πρωταθλήματος, Μιχάλη Ευθυμίου (Ford Escort WRC), ο οποίος με την τρίτη θέση που κατέλαβε στην Πορταριά, είδε τις πιθανότητες για τίτλο να μειώνονται. Το βάθρο είναι ίδιο και για την κλάση Α8.

Ο Σταμάτης Κατσίμης με (Mitsubishi Lancer Evo IX) ταχύτατος για άλλη μια φορά επικράτησε στην Ομάδα Ν, ενώ ανοιχτούς λογαριασμούς για τον τελευταίο αγώνα άφησαν οι δύο διεκδικητές του τίτλου, Γιάννης Ποτουρίδης (Mitsubishi Lancer Evo IX) και Κωνσταντίνος Κάκος (Mitsubishi Lancer Evo IX) που συμπλήρωσαν το βάθρο την Πορταριά. Χαρακτηριστικό της κόντρας που εξελίχθηκε στη μικρή κατηγορία της Ν, ήταν το γεγονός πως η διαφορά του πρώτου από τον τρίτο δεν ξεπέρασε το 1 δευτερόλεπτο! Φυσικά και για την Ν4 το βάθρο ήταν το ίδιο.

Ανατροπές είχαμε στην Ομάδα Ε, με τον Γιώργο Κεχαγιά (Ford Sierra RS500) να κάνει το λάθος στο δεύτερο σκέλος, με ένα κάνει τετ-α-κε στην Κ6 και να χάνει μέσα από τα χέρια του τη νίκη. Ύστερα από αυτή την εξέλιξη, ο Παντελής Βασιλειάδης ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου τόσο στην Ε, όσο και στην Ε έως 2 Λίτρα με το Citroen AX. Δεύτερος τερμάτισε ο Βεροιώτης Γιάννης Κωνσταντινίδης με (Citroen ZX 16V).

Στο Ενιαίο με τα Skoda Fabia, το κάθε σκέλος προσμετρούσε ως ξεχωριστός αγώνας, με το Νίκο Ζάχο να είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής, κερδίζοντας και τους δύο αγώνες. Στο πρώτο σκέλος, τον Ζάχο ακολούθησαν οι Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος, Φίλιππος Καλέσης, με κύριο χαρακτηριστικό πως οι περισσότεροι είναι κάτω των 30 ετών, κάτι που επιβεβαιώνει πως η νέα γενιά συμμετέχει ενεργά στους αγώνες, αρκεί να τους δοθεί η κατάλληλη ευκαιρία και το κατάλληλο κίνητρο. Στο δεύτερο αγώνα, την πρώτη οχτάδα συμπλήρωσαν οι Μίλτος Κύρκος, Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος, Στράτος Κυρλαγκίτσης, σε μια κατηγορία, όπου ο συναγωνισμός δεν έλειψε για τις πιο πίσω θέσεις. Οι μεταξύ τους διαφορές ήταν πολύ μικρές.

Στην ομάδα Α έως 2000 ο Τσιόγκας Αλέξανδρος (Peugeot 106 MAXI) κάνοντας έναν τέλειο αγώνα πήρε και εδώ την νίκη με τον Λάππα Χρήστο (Peugeot 106 KIT CAR)  να τον ακολουθεί στο 2ο σκαλί του βάθρου και τον Σπύρο Βοργιά (Peugeot 106 ) στο 3ο.

Στην Ομάδα Ν έως 2000 έχουμε το βάθρο της Ν2 σε επανάληψη. Μετά από ένα συναρπαστικό Σαββατοκύριακο με ανατροπές και επικές μάχες ο Παναγουλόπουλος Δήμος (Peugeot 106 S16) κατάφερε να κερδίσει τους συναθλητές του και να πάρει μια επάξια νίκη στο νήμα του τερρματισμού. Στο δεύτερο σκαλί ο Τασούλας Κων/νος και στο τρίτο ο Γιαννούλης Διονύσης όλοι με ίδιο αμάξι. Πρώτος με τρίτο μόλις 0,72 δεύτερα διαφορά.

Στην Ομάδα Ε έως 2000 ο Παντελής Βασιλειάδης δεν στεναχώρησε τους θαυμαστές του κερδίζοντας και σε αυτή την κατηγορία. Δεύτερος τερμάτισε ο Βεροιώτης Γιάννης Κωνσταντινίδης με (Citroen ZX 16V) και τρίτος ο «πιστολέρο» «Κανέλλος» (Peugeot 106).

Αναλυτικά στις κλάσεις ξεκινώντας με αυτή της Α5 ο Δαμασιώτης Στάθης (Toyota Yaris) επικράτησε του Παράβαλου Γιάννη που είχε μια μικρή έξοδο στα δοκιμαστικά (Toyota Yaris) για μόλις 0,88 του δευτερολέπτου. Τρίτος τερμάτισε ο Μπόμπης Νικόλαος με το πανέμορφο MG Rover ZR105.

Στην Α6 νικητής του Αγώνα και Πρωταθλητής και φέτος είναι ο Βοργιάς Σπύρος (Peugeot 106). Πίσω του  ολοκλήρωσαν οι Βασίλης Μπάτζανος (Citroen Saxo VTS) και Απόστολος Αποστόλου (Peugeot 106 S16). Οι δύο τελευταίοι είχαν μόλις 0,14 διαφορά μεταξύ τους.

Στην Α7 η αγωνιά μεταφέρεται για τον επόμενο Αγώνα αφού όχι μόνο δεν ξεκαθάρισε το Πρωτάθλημα αλλά μπερδεύτηκε και άλλο. Νικητής εδώ ο Τσιόγκας Αλέξανδρος (Peugeot 106 MAXI) οδηγώντας αριστοτεχνικά. Δεύτερος ο Λάππας Χρήστος (Peugeot 106 KIT CAR) που ολοκλήρωσε τον αγώνα χωρίς προβλήματα και τρίτος ο πρωτοπόρος του Πρωταθλήματος Χατούπης Σταύρος (Opel Corsa KIT CAR.).

Στην Κλάση Ν3 νικητής αναδείχθηκε ο Χωλίδης Θόδωρος (Renault Clio) ενώ δεύτερος τερμάτισε ο Γιαννόπουλος Ηλίας (Renault Sport 3 RS). Μεγάλος άτυχος του Αγώνα ο Γιάννης Φωτεινέλης όπου στο πρώτο πέρασμα του Αγώνα έκοψε ημιαξόνιο.

Στην Κλάση Ε10 απόλυτος κυρίαρχος ήταν ο Βασιλειάδης Παντελής (Citroen AX). Στην δεύτερη θέση του βάθρου ανέβηκε ο Ξενοκώστας Γιώργος (Peugeot 106), ενώ στην Τρίτη θέση τερμάτισε ο Παρασκευάς Μιχάλης (Suzuki Swift GTI).

Στην Κλάση Ε11 ο Κωνσταντινίδης Γιάννης (Citroen ZX) κατάφερε και κέρδισε τον «Κανέλλο» (Peugeot 106) για μόλις 0,39 δευτερόλεπτα. Τρίτος τερμάτισε ο Μπίμπικας Παναγιώτης (VW Golf 2).

Στην FST2, η κόντρα μεταξύ του Αντώνη Σταφυλοπάτη (Opel Astra OPC) και του Ντίνου Ζυγογιάννη (Audi A3) κόντεψε να γίνει viral αφού οι δύο οδηγοί είχαν κάθε σκέλος πολύ μικρές διαφορές. Ο Σταφυλοπάτης καρδιοχτύπησε όταν το ημιαξόνιο του Astra έσπασε στην τελευταία στροφή της ανάβασης,»ρολάροντας» το αυτοκίνητο λίγα μέτρα έως τον τερματισμό , χωρίς ωστόσο αυτό να του στερήσει τη νίκη, αφού και ο Ζυγογιάννης είχε τραυματίσει το Audi σε μία μικροέξοδο. Τρίτος τερμάτισε ο Μπαλάσης Σγούρης (Toyota Corolla).

Μέγας Χορηγός  του αγώνα, το Πρατήριο Καυσίμων AEGEAN ΚΑΡΑΛΗΣ. Χορηγοί το  Hotel Xenia Palace, Opel Σφακιανάκης . Υποστηρικτές του αγώνα οι Food Service Καρακατσάνης, Ελαστικά Αντωνοβαρδάκης, Unil Opal Δεληκούρας, Γερανομεταφορές Κεφαλάς, Ξενοδοχεία Prasino galazio – Mple Feggari, ΕΨΑ, Ζαγορίν, Τόρης- Χατζή Ανταλλακτικά Αυτ/των, Αρδευτική Αναστασίου, Giusto Cafe, Στάμος Ανταλλακτικά Αυτ/των 4×4.

Χορηγοί Επικοινωνίας, Εφημερίδα Θεσσαλία, Αstra TV, DriversNews.gr, motori.gr, time2rally.gr, goalpost.gr, Power 100.2 fm, Αutomotopatras.gr , GRally.gr, Rallycar.gr, Kανάλι ένα 90,4fm, Attica TV, Marconi Radio 96.1fm, e-volos.gr, voliotaki.blogspot.com.